Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(72)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Książki Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(69)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia Główna
(57)
Oddział dla Dzieci
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 2 Czytelnia
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław
(3)
Fuks Agata
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hoffmann Beata (1964- )
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Winczura Barbara
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dudek Jolanta
(1)
Fedor-Freybergh Peter (1936- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
González Carlos
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jakimowicz Emilia
(1)
Jakubowski Wiktor
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kacak Monika
(1)
Kamińska-Wójcik Joanna Marta
(1)
Kanios Anna
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Laskowska Joanna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Leo-Hongell Veronica (1935- )
(1)
Lewicka Monika
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Miranowicz Adam
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Moroz Henryk
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Piszewski Jacek
(1)
Pióro Barbara
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sacher Wiesława Aleksandra
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagog)
(1)
Stępień Marian
(1)
Szaga Hanna
(1)
Szybist Joanna
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wirkus Łukasz
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Zawada Anna
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Zieliński Józef
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Temat
Przemoc w rodzinie
(4)
Rodzina
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Integracja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Narkomania
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Adopcja
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Animacja kultury
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biografistyka
(1)
C++
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy
(1)
Czytanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci chore
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Epidemie
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Język polski
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Lęk
(1)
Magia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedofilia
(1)
Perfumy i wody toaletowe
(1)
Pielęgnacja chorych
(1)
Pisanie
(1)
Podmiotowość
(1)
Poezjoterapia
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pornografia
(1)
Postawy
(1)
Praca seksualna
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Praktyki absolwenckie
(1)
Prawo karne
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Literatura dla dzieci od 6-8 lat
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministycznie nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (ů) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opisanie arteterapii i jej praktycznego zastosowania w pracy pedagoga - terapeuty stało się podstawowym celem, dla którego autorka podjęła się zebrania i opracowania materiałów do tej książki. Publikacja ma charakter rozważań teoretycznych, ale zawiera również cenne wskazówki, mogące znaleźć zastosowanie w praktyce pedagogicznej. W związku z tym, oprócz założeń teoretycznych opisanych w odniesieniu do każego rodzaju terapii, przedstawiono również część warsztatową. W ramach podsumowania każdego rozdziału umieszczono kilka pytań utrwalających przeczytany materiał. [merlin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 11. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011. - 331, [1] s. : il. ; 24 cm.
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37/195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37-F2/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka zawiera zbiór artykułów dotyczących problemów zaburzeń rozwoju, zagrożeń i niepełnosprawności. Publikacja prezentuje niektóre metody usprawnienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), takie jak: metodę Kabata, Bobathów, Petö, Vojty, Domana, Weroniki Sherborne, Bon Depart, hipoterapię, muzykoterapię oraz podejmuje problematykę osób z wadą słuchu. W książce opisane zostało także zagadnienie społecznego problemu, jakim jest zjawisko spożycia alkoholu przez młodzież. Autorzy artykułów swoje założenia i pomysły wywodzą z podstaw teoretycznych. Można to uznać za walor pracy dający szansę szerszego spojrzenia na problem niepełnosprawności. Adresatami publikacji mogą być psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pracujący z dziećmi, rodzice oraz kadra naukowa i studenci kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/175 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Konformizm przesądza o trwałości ładu społecznego, wartości, wzorów osobowych zachowujących porządek społeczny. Bunt jest reakcją zmierzającą do określenia nowych celów, jest usiłowaniem zmiany istniejącej struktury - tak we wstępie prof. Jerzy Nikitorowicz określa dwa podstawowe typy postaw społecznych, umożliwiających do osiągnięcia takiej, a nie innej tożsamości zbiorowej. Obie postawy w społeczeństwie są niezbędne, by utrzymać konieczną równowagę, jednak współczesny nam chaos aksjologiczny prowadzi do wynaturzenia obydwu typów. Paradoksalnie nie bez przyczyny książka, omawiająca patriotyzm i nacjonalizm, zjawiska będące efektem (braku) dialogu kulturowego, powstała właśnie w Białymstoku, tyglu narodowościowym, będącym kolebką dziedzictwa wielokulturowego. Miejsce, gdzie przez stulecia ścierały się i wzajemnie dopełniały dziedzictwa rozmaitych narodowości, ras czy religii, szczególnie żywo musiało zareagować na współczesne zaostrzenie postaw, kumulację emocji i politykę zaciśniętej pięści. Zgromadzeni w tomie autorzy w jednej kwestii pozostają zgodni - agresja i nienawiść to najczęściej zawoalowane formy strachu i dezorientacji. Cel publikacji pozostaje więc dwojaki - nakreślić problem, nazwać go i uświadomić oraz wskazać możliwe środki przeciwdziałania polityce nienawiści, zaakcentować rolę edukacji, podkreślić możliwości, jakie daje dialog kulturowy i umiejętność otwarcia się na innego. Cel ten osiągnięto z naddatkiem. Jerzy Nikitorowicz kierując już prawie od dwudziestu lat Katedrą Edukacji Międzykulturowej na Uniwersytecie w Białymstoku stwierdza, że obecnie jednym z istotnych "problemów palących" jest zjawisko patriotyzmu i nacjonalizmu, które w efekcie ukierunkowuje rozwój tożsamości kulturowej człowieka. Jest to problem szczególnie istotny w kontekście zauważanych dylematów integracji europejskiej, przy tym zjawisko zmienne, dynamiczne o nieprzewidywalnych postawach przejawiających się w emocjach i zachowaniach. W kontekście powyższego stwierdzenia autorzy podejmują próbę zwrócenia uwagi i zachęcenia do refleksji nad problemem patriotyzmu i nacjonalizmu, dylematem związanym z pojmowaniem i realizowaniem obowiązku wobec Ojczyzny i w efekcie wielowymiarowym konstruowaniem tożsamości kulturowej, zróżnicowanej i odmiennie pojmowanej, jako nasze wyobrażenie o sobie i własnej kulturze...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17/15 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Wydanie podręcznika Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości jest pedagogom, a szczególnie pedagogom międzykulturowym, bardzo potrzebne, ponieważ porządkuje aktualne myślenie o problemach związanych z wielo-kulturowością i edukacją międzykulturową. [...] Autor publikacji […] od początku lat 90. ubiegłego wieku kreuje i systematycznie roz-wija w swojej białostockiej szkole naukowej studia i badania międzykulturowe. Poczynania badawcze i strukturalne Jerzego Nikitorowicza w obszarze etnopedagogiki ukierunkowane są zarówno licznymi teoriami z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, jak i – co wydaje się zjawiskiem nieczęstym w pedagogice – oryginalną własną propozycją teoretyczną, wypra-cowaną w toku wieloletnich badań...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie potrzebujemy już tylko dostępu do informacji i wiedzy, nowe media i technologie przestały nam służyć jedynie do komunikowania się z innymi, lecz stały się ważnym elementem naszego życiowego doświadczenia, którego istotą jest stworzenie silnej, emocjonalnej więzi człowieka z różnymi produktami kultury masowej, w tym przekazami medialnymi czy urządzeniami. Proponujemy Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Struktura publikacji jest bardzo interesująca, podchodzi bowiem kompleksowo do problemu Unii Gospodarczej i Walutowej biorąc pod uwagę proces tworzenia UGiW, warunki tego, uczestniczące w tym kraje oraz wymóg tworzenia określonych rozwiązań instytucjonalnych i prawnych, poszerzenie unii walutowej. Poza tym w pracy zostały omówione wpływ tworzenia UGiW na stosowane w UE polityki, a także co nie zawsze jest zauważane na konkurencyjność czy procesy koncentracji kapitału. Wiedza nasza (przeciętnego obywatela) na temat euro jest tak ograniczona, ze z wielkim zadowoleniem należy przyjąć każdą próbę doinformowania naszego społeczeństwa o zasadach, jakie towarzysza wprowadzeniu wspólnej waluty i jej działaniu w praktyce. Książka napisana jest dobrym prostym i zrozumiałym językiem. Ma dobra strukturę, nie ograniczająca się wyłącznie do samej wąsko pojętej UGiW, ale umieszcza całość w szerzej obudowie instytucjonalnej i międzynarodowej. Ze względu na przyszłość ewolucji światowego systemu walutowego publikacje na temat integracji walutowej wydają się być ważne i potrzebne. Ta spełnia warunki informacyjne. Jest wyważona pod względem formowania ocen, co oznacza, ze jej dobra stroną jest przedstawianie faktów, a nie ich ocena. Opracowanie jest spójne, logiczne i kompleksowe. Z recenzji Prof. dr hab. Katarzyna Żukrowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. UE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszczególne rozdziały publikacji mają na ogół jednolitą strukturę, co ułatwi dokonywanie porównań pomiędzy poszczególnymi krajami. Zmieniło ją tylko kilku autorów. Inicjatywa przygotowania niniejszej publikacji wypłynęła na zebraniu Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej. Książka ma być przede wszystkim podręcznikiem do zajęć z pedagogiki porównawczej, a także socjologii wychowania czy polityki oświatowej. Znajdują się w niej również treści dotyczące wychowania przedszkolnego czy nauczania początkowego. Odbiorcami tej publikacji mogą być pedagodzy zatrudnieni w różnych instytucjach i na rozmaitych stanowiskach. Zajrzeć powinni do niej także politycy oświatowi wszelkiego szczebla, decydenci zarządzający systemem edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka pracy włożyła ogromny wysiłek, aby zebrać i uporządkować problemy związane z powszechną edukacją muzyczną w Polsce oraz nadać im nowy wymiar. Zrozumienie problematyki, rozległa wiedza autorki - zapewne związana z rzetelnym przygotowaniem muzycznym i pedagogicznym - sprawiają, że książka jest bogatym źródłem wiedzy o kształtującej się nowej subdyscyplinie pedagogicznej, jaką jest pedagogika muzyki. Piszącej te słowa wydawało się niegdyś, że stworzenie takiej pracy przerasta możliwości jednego autora, jednak okazuje się, że stało się to możliwe. Z recenzji dr hab. Małgorzaty Suświłło, prof. UWM Lektura pracy budzi szacunek i uznanie za ogrom wiedzy przekazywanej w sposób usystematyzowany przez Autorkę. Struktura pracy i podział materiału treściowego są przejrzyste i logiczne. W poszczególnych rozdziałach i podrozdziałach Autorka omawia kolejno zagadnienia z obszaru wyznaczonego tytułem pracy. Czyni to jasno i klarownie, posiłkując się bogatym materiałem źródłowym. I na to chciałbym zwrócić szczególną uwagę. Imponują skala i zakres korzystania z różnych opracowań naukowych, prac badawczych i ich wyników, z wyraźną przewagą najnowszych opracowań i doniesień naukowych opublikowanych w kraju i za granicą. Świadczy to o znakomitej orientacji Autorki w literaturze przedmiotowej i stanie badań nad omawianą problematyką, a równocześnie czytelnikowi dostarcza bogatej wiedzy o dotychczasowym dorobku naukowym w zakresie pedagogiki muzyki. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jerzego Kurcza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy edukacji kulturalnej pojmowanej jako edukacja w kulturze przez kulturę i do kultury. Aktualnie podkreśla się istotną rolę tego rodzaju oddziaływań edukacyjnych ze względu na to, iż służą one nie tylko indywidualnemu rozwojowi człowieka oraz przygotowywaniu go do uczestniczenia w kulturze, lecz także mogą sięgać poza wymiar jednostkowy, odpowiadając na określone potrzeby ponadindywidualne i przyczyniając się do zmiany świata społecznego oraz jego demokratyzacji. Książka opiera się na wynikach badań zrealizowanych w ramach pierwszej edycji programu Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura (2016-2018) na terenie województwa lubuskiego. Jej celem jest ukazanie edukacji kulturalnej z perspektywy osób w nią zaangażowanych – edukatorów działających w ramach różnych sektorów: publicznego, prywatnego i non profit; ulokowanych w obszarze oświaty, kultury i na ich styku; pokazanie kim są edukatorzy kulturalni, jak pojmują i realizują edukację kulturalną, jakie są uwarunkowania ich działań, co je ogranicza, a co jest ich potencjałem. (https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4928378/edukacja-kulturalna-konteksty-podejscia-trudnosci-potencjaly)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęcie prób dokonania jednoznacznych rozstrzygnięć w zakresie definiowania ewaluacji i wskazania jej użyteczności jest niezwykle trudne. Określa się ją jako systematyczne komplementarne badanie wartości albo cech określonych zjawisk; używa do czytelnego formułowania ocen na podstawie wyraźnie wyartykułowanych kryteriów poprawności i przydatności; wykorzystuje w procesie planowania i podejmowania decyzji. Procesualność i systematyczność badań ewaluacyjnych pozwalają spojrzeć na ewaluację w kontekście pomiaru, analizy oraz oceny poddawanych badaniom zjawisk społecznych, ale traktuje się ją też jako rodzaj refleksji w teorii pomocy społecznej i pracy socjalnej...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36/23 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji - pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/208 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno ľ pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin ľ lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Do najważniejszych zadań polityki europejskiej, opartej na poszanowaniu podstawowych praw człowieka, zalicza się zapobieganie przemocy w rodzinie oraz opracowywanie skutecznych procedur w zakresie edukacji, prewencji, ścigania sprawców przemocy w rodzinie i wsparcia jej ofiar. Doświadczenia krajów UE pokazują, że przemoc domową można efektywnie zwalczać tylko na odpowiednim szczeblu krajowym, a każde państwo członkowskie powinno w ramach opracowywania ogólnoeuropejskiej strategii przygotować własny krajowy plan działań na rzecz zwalczania przemocy domowej. Europejskie elity polityczne mają świadomość, że w ciągu ostatnich czterech dziesięcioleci temat przemocy mężczyzn wobec kobiet (szerzej - przemocy domowej) stał się kwestią społeczną, aktywnie dyskutowaną w aspekcie publicznym, kryminalnym i politycznym. […] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku w art. 18 i 71 głosi, że rodzina jest objęta szczególną ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej, a jej dobro państwo ma obowiązek uwzględnić w swojej polityce społecznej, zwłaszcza poprzez udzielanie szczególnej pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji społecznej. […] W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, zebraliśmy teksty traktujące w sposób interdyscyplinarny o zjawisku przemocy. Naszym celem jest zaprezentowanie wielu płaszczyzn: prawnych, społecznych, psychologicznych, pedagogicznych i kulturowych, tego problemu. […] Dlatego adresujemy ją do stosunkowo szerokiego grona, czyli osób zajmujących się zjawiskiem przemocy zarówno teoretycznie, empirycznie, jak i praktycznie."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36/51 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono ważniejsze konstrukcje języka C++ stosowane w programowaniu imperatywnym. Konstrukcje języka są ilustrowane przykładami algorytmów o stopniowanej trudności, od algorytmów arytmetycznych do zadań z zagranicznych olimpiad. W przykładowych algorytmach stosowane jest szerokie spektrum operatorów języka C++, w tym rzadziej spotykany operator przecinkowy. Używanie różnych operatorów pozwala na bardzo zwięzłe tworzenie programów w języku C++. Pokazano również powstawanie błędów obliczeń, wynikających z obliczeń zmiennopozycyjnych. Translacja programu napisanego w języku wysokiego poziomu (do którego należy też język C++) polega na utworzeniu kodu wynikowego na podstawie kodu źródłowego. Translacja składa się z etapu kompilacji kodu źródłowego oraz etapu konsolidacji, czyli łączenia. Kompilacja polega na tłumaczeniu kodu źródłowego programu na we- wnętrzny język - język maszynowy i utworzeniu tzw. kodu obiektowego: 1) analizy syntaktycznej (składniowej) polegającej na grupowaniu symboli leksykalnych w wyrażenia gramatyczne, 2) analizy semantycznej polegającej na kontroli poprawności programu źró- dłowego i zbieraniu informacji do fazy tworzenia kodu wynikowego. Konsolidacja polega na łączeniu kodu obiektowego z dodatkowym kodem startowym, kodem z bibliotek i utworzeniu pliku końcowego z kodem wykony- walnym...(więcej znajdziecie w książce).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004/121 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej