Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(67)
Forma i typ
Gry i zabawki
(39)
Książki
(30)
Komiksy i książki obrazkowe
(9)
Proza
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Książki Rysunki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(55)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Czytelnia Główna
(2)
Oddział dla Dzieci
(22)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(41)
Filia nr 4 Wypożyczalnia
(4)
Autor
Górski Wojciech (ilustrator)
(6)
O'Connor Rory (1973- )
(5)
Moore Gareth (1975- )
(4)
Blanchot Denis
(3)
Gille-Naves Guilaume
(3)
Raczek Zofia
(3)
Żabicka Monika
(3)
Bauza Antoine (1978- )
(2)
Benvenuto Johan
(2)
Bourgoin Nicolas
(2)
Chvátil Vlaada
(2)
Cotterau Jacques
(2)
Dickason Chris
(2)
Górska Karolina (pisarka)
(2)
Handford Martin (1956- )
(2)
Kalicki Klemens
(2)
Kucerovsky Tomas
(2)
Lopez Sébastien
(2)
Polouchine Igor (1969- )
(2)
Skalska Katarzyna
(2)
Skowron Martyna
(2)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(2)
Tudruj-Wrożyna Karolina
(2)
Wójcik Elżbieta
(2)
Andreani Jean-Francois
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Baranowski Marek
(1)
Benedetti Toussaint
(1)
Bontempi Alberto
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Budzelewski Lesław
(1)
Bukowski Adam
(1)
Cardouat Marie
(1)
Cerazy Katarzyna
(1)
Chaboussit Cedrick
(1)
Chajec Łukasz
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Coimbra Miguel
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Daujean Cyrille
(1)
De Schrijver Maarten
(1)
Delval Julien
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Drews Judith (1973- )
(1)
Dutrait Vincent (1976- )
(1)
Foryś Joanna
(1)
Gawryluk Barbara
(1)
Gellner Dorota (1961- )
(1)
Goyke Sebastian
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Górska Karolina
(1)
Górska Karolina (literatura dziecięca)
(1)
Głowińska Anita
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Jabłoński Janusz
(1)
Jakóbczyk Malwina
(1)
Jarosz Jerzy (fizyka)
(1)
Karski Piotr
(1)
Kijak Karolina
(1)
Kirkeby Allan
(1)
Knizia Reiner
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Kospin Małgorzata
(1)
Kreowski Klaus
(1)
Kubiak Wojciech
(1)
Lach Bernhard
(1)
Lalet Michel
(1)
Lévi Laurent
(1)
Madejski Jan
(1)
Maliszewski Piotr
(1)
Mawhinney Art
(1)
Michałowska Tamara
(1)
Miśkiewicz Magdalena
(1)
Molas Grzegorz
(1)
Moon Alan R
(1)
Moon Alan R. (1951- )
(1)
Moryc Katarzyna
(1)
Murmak Filip
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Patzke Anna
(1)
Pichon Liz
(1)
Pichon Liz. Tomek Łebski
(1)
Pietrzak Krzysztof
(1)
Pilawska-Miksa Magdalena
(1)
Polouchine Igor
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Quilliams Chris
(1)
Rapp Uwe
(1)
Reynolds Peter (1961- )
(1)
Roubira Jean-Luis
(1)
Rutkowska Monika
(1)
Sinkner Alice
(1)
Sobich-Kamińska Anna
(1)
Sorrentino Silvano
(1)
Southern Shelley
(1)
Stochmiałek Marta
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Szymanek Barbara (filolog)
(1)
Truściński Przemysław (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(62)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Dzieci
(45)
Młodzież
(28)
Dorośli
(23)
6-8 lat
(17)
0-5 lat
(16)
9-13 lat
(11)
14-17 lat
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Wyobraźnia
(7)
Myślenie twórcze
(6)
Hobby i czas wolny
(5)
Trening umysłu
(3)
Podróże w czasie
(2)
Zima
(2)
Zwierzęta
(2)
Arystokracja
(1)
Atrakcje turystyczne
(1)
Bale kostiumowe
(1)
Bazyliszek (stworzenie fantastyczne)
(1)
Bogactwo
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekspedycja naukowa
(1)
Figury geometryczne
(1)
Geografia
(1)
Gorączka złota
(1)
Gra kooperacyjna
(1)
Gra słów
(1)
Gry planszowe
(1)
Góry
(1)
Indianie
(1)
Jaskółki
(1)
Jesień
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kreatywność
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Kupcy
(1)
Logika
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miasta
(1)
Mindfulness
(1)
Miś Paddington (postać fikcyjna)
(1)
Mnożenie (matematyka)
(1)
Morza
(1)
Natura
(1)
Nauka czytania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odkrycia geograficzne
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pociągi
(1)
Podróże
(1)
Pojazdy
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Potrawy
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przyroda
(1)
Psy
(1)
Renesans
(1)
Rośliny
(1)
Samochody
(1)
Stolice
(1)
Strażak Sam (postać fikcyjna)
(1)
Stworzenia fantastyczne
(1)
Sztuka
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening pamięci
(1)
Urodziny
(1)
Wycieczki
(1)
Wyprawa Lewisa i Clarka na Zachód Ameryki (1804-1806)
(1)
Zabawa
(1)
Zmiany klimatyczne
(1)
Zwierzęta morskie
(1)
Łąki i pastwiska
(1)
Temat: miejsce
Ameryka
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Europa
(1)
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść
(4742)
Wiersze
(4246)
Powieść obyczajowa
(3541)
Opowiadania i nowele
(2967)
Powieść amerykańska
(1947)
Gry i zabawy umysłowe
(-)
Dokumenty audiowizualne
(1800)
Film fabularny
(1767)
Kryminał
(1645)
Powieść polska
(1460)
Thriller
(1337)
Opracowanie
(841)
Powieść historyczna
(840)
Dramat filmowy
(810)
Romans
(809)
Powieść angielska
(806)
Poradnik
(769)
Publikacja bogato ilustrowana
(722)
Biografia
(639)
Bajki i baśnie
(634)
Adaptacja filmowa
(588)
Opowiadanie dziecięce polskie
(584)
Dokumenty dźwiękowe
(544)
Powieść przygodowa
(531)
Pamiętniki i wspomnienia
(528)
Fantasy
(462)
Film amerykański
(458)
Film animowany
(458)
Reportaż
(448)
Sensacja
(445)
Fantastyka
(438)
Biografie
(434)
Wydawnictwa popularne
(407)
Powieść młodzieżowa polska
(394)
Film przygodowy
(372)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(372)
Powieść psychologiczna
(371)
Audiobooki
(357)
Saga rodzinna
(346)
Broszura
(343)
Film dla dzieci i młodzieży
(334)
Fraszki
(321)
Książki mówione
(308)
Książka obrazkowa
(295)
Pamiętniki polskie
(289)
Książki dla małych dzieci
(274)
Film polski
(250)
Komedia filmowa
(243)
Antologia
(240)
Film familijny
(236)
Poezja dziecięca polska
(235)
Powieść obyczajowa polska
(229)
Poradniki
(228)
Film obyczajowy
(222)
Powieść dziecięca polska
(218)
Romans historyczny
(217)
Film biograficzny
(215)
Powieść biograficzna
(207)
Powieść młodzieżowa angielska
(206)
Literatura dziecięca polska
(202)
Przypowieść
(200)
Komedia
(194)
Publicystyka
(190)
Podręcznik
(188)
Publikacje dla dzieci
(185)
Powieść niemiecka
(182)
Opowiadania i nowele przygodowe
(181)
Pieśń
(181)
Powieść francuska
(179)
Powieść obyczajowa amerykańska
(179)
Monografia
(175)
Powieść szwedzka
(175)
Serial filmowy
(174)
Przepisy kulinarne
(172)
Wydawnictwa dla dzieci
(172)
Wywiad dziennikarski
(168)
Komiks
(162)
Powieść kryminalna
(157)
Film dokumentalny
(150)
Film sensacyjny
(150)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(149)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(139)
Przewodnik turystyczny
(131)
Podręczniki akademickie
(129)
Esej
(127)
Film fantastyczny
(126)
Wywiady
(117)
Film edukacyjny
(116)
Praca zbiorowa
(116)
Film grozy
(112)
Powieść dziecięca angielska
(112)
Publicystyka polska
(111)
Literatura dla dzieci
(109)
Powieść australijska
(104)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(103)
Relacja z podróży
(101)
Film wojenny
(100)
Podręczniki
(100)
Literatura podróżnicza polska
(96)
Adaptacja literacka
(92)
Opowiadanie polskie
(91)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(26)
Edukacja i pedagogika
(8)
67 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André ; ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2021. - 1 gra (40 żetonów, 90 kart rozwoju, 10 płytek arystokratów) : plastik, karton kolorowy ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Liczba graczy : 2-4, wiek 10+.
Czas gry : 30 min.
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Gdynia : Rebel, [2021]. - 1 gra (7 plansz Cudów, 148 kart Epok, 78 monet, 46 żetonów Konfliktu, notes, 3 arkusze z opisami wfektów, arkusz ze spisem kart i siatką powiązań) : karton, kolor ; w pudełku 29x29x8 + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 28,5x28,5 cm).
Liczba graczy : 3-7 osób, wiek 10+.
Czas gry : 30 minut.
Na pudełku : gra przystosowana dla osób z zaburzeniami widzenia barw.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory do szafy / Antoine Bauza ; ilustracje Maciej Szymanowicz ; autor wierszyka Dorota Gellner. - Warszawa : Granna, 2013. - 1 gra (20 kart potworów, 10 żetonów zabawek, 3 części potwora Zębogona, 2 żetony Łowców Doskonałych, szafa) : karton, papier, kolor ; w pudełku 19x19x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 15 cm).
Liczba graczy: 1-6, wiek 3-8.
Czas gry: 10 minut.
Gra zalecana na dobranoc.
Wieczorem świat wygląda inaczej. Tajemnicze cienie pojawiają się na ścianach… Straszydła i stwory czają się pod łóżkiem… Nie możesz zasnąć? Boisz się potworów! Zagraj i przegoń je do szafy! Gra zalecana na dobranoc! Zaproście do zabawy wszystkich domowników! Zobaczcie jaką macie znakomitą pamięć! Wybierzcie wariant gry. Lubicie współpracować czy rywalizować?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex : wyzwania / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje: Sébastien Lopez ; tłumaczenie: Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, © 2020. - 1 gra (90 kart, 6 układanek mózgów) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 14x14 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 12,5 cm).
Licza graczy : 2-6 osób, wiek 6+.
Czas gry : 15 minut.
Wytężcie umysły w znakomitej grze, która sprawdzi Wasze rozumowanie, pamięć i szybkość! Podejmijcie się 8 różnych testów, które rozwiną funkcje Waszych mózgów. Przygotujcie się na szukanie par, odnajdywanie wyjśćia z labiryntów, określanie faktury za pomocą dotyku oraz wiele innych zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex : wyzwania / Johan Benvenuto, Nicolas Bourgoin ; ilustracje: Sébastien Lopez ; tłumaczenie: Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, © [2021]. - 1 gra (90 kart, 6 układanek mózgów) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 14x14 cm + instrukcja ([6] stron : ilustracje kolorowe ; 12,5 cm).
Licza graczy : 2-6 osób, wiek 8+.
Czas gry : 15 minut.
Wytężcie umysły w znakomitej grze, która sprawdzi Wasze rozumowanie, pamięć i szybkość! Podejmijcie się 8 różnych testów, które rozwiną funkcje Waszych mózgów. Przygotujcie się na szukanie par, odnajdywanie wyjśćia z labiryntów, określanie faktury za pomocą dotyku oraz wiele innych zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble / [Denis Blanchot, Jacques Cottereau oraz zespół Play Factory, w skład którego wchodzą Jean-Francois Andreani, Toussaint Benedetti, Guilaume Gille-Naves oraz Igor Polouchine]. - Gdańsk : Rebel, 2016. - 1 gra (puszka, 55 kart) : metal, papier, karton, kolor ; 9,5x9,5x4,5 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe).
Liczba graczy : 2-8 osób, wiek 6+.
Czas gry : 15 min.
Dobble to ponad 50 symboli, 55 kart, po 8 symboli na karcie i zawsze tylko jeden wspólny symbol między dwiema kartami! 5 gier w 1. Szybkość, spostrzegawczość, refleks - jedna minigra za drugą w atmosferze szalonej zabawy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : Kicia Kocia / Denis Blanchot, Jacques Cottereau, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine ; ilustracje Anita Głowińska. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (puszka, 30 kart) : metal, papier, karton, kolor ; w pudełku 9,5x9,5x4,5 cm + zasady gry (14 stron : ilustracje kolorowe).
Liczba graczy : 2-5 osób, wiek 4+.
Czas gry : 10 min.
Kicia Kocia® jest chronionym znakiem towarowym - © by Anita Głowińska and Media Rodzina.
Kicia Kocia, bohaterka popularnych książek dla dzieci, wraz z przyjaciółmi zawitała do świata gier! Na co dzień uczą maluchy, jak zachowywać się w codziennych sytuacjach, a teraz będą wspierać je w ćwiczeniu spostrzegawczości i refleksu podczas szukania par identycznych symboli. Zadanie jest proste: spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko nie zwątp, dwie dowolne karty zawsze łączy jeden wspólny obrazek. W Dobble można grać na wiele sposobów, a 5 z nich jest opisanych w instrukcji jako mini-gry. Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają różne rozmiary. Same karty są okrągłe i kolorowe, a każda z nich ma unikalny zestaw symboli związanych z postaciami z książeczek o Kici Koci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobble : Kids / Denis Blanchot, Jacques Cottereau, Guillaume Gille-Naves, Igor Polouchine. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (puszka, 30 kart) : metal, papier, karton, kolor ; w pudełku 9,5x9,5x4,5 cm + zasady gry (14 stron : ilustracje kolorowe).
Liczba graczy : 2-5 osób, wiek 4+.
Czas gry : 10 min.
Dobble Kids to wspaniała gra dla dzieci, dostosowana do tego, by najmłodsi grali samodzielnie, ale też na tyle elastyczna w swych zasadach, żeby dorośli mogli bez problemów dołączyć się do zabawy i mieć trudności z wygraniem z dziećmi! Podstawowa zasada gry to znalezienie jak najszybciej symbolu, który łączy dwie karty. Symbol zawsze jest tylko jeden, o czym należy pamiętać i w to nie wątpić, bo nie raz się zdarza, że nijak nie można go zauważyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Superfarmer / Karol Borsuk ; ilustracje Elżbieta Śmietanka-Combik. - Warszawa : Granna, 2002. - 1 gra (128 kartoników ze zwierzątkami, 2 dwunastościenne kostki, tabela wymian) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 19x11x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 14 cm).
Liczba graczy : 2-6 osób, wiek 7-99.
Superfarmer to gra autorstwa wybitnego polskiego matematyka, profesora Karola Borsuka. Powstała w Warszawie w 1943 roku. Gdy Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski, profesor, by utrzymać rodzinę, wpadł na pomysł sprzedaży gry. Zyskała ona wielką popularność wśród Warszawiaków. Gracze prowadzą farmę zwierząt. Zwycięża ten, kto jako pierwszy zgromadzi wszystkie dostępne zwierzęta – konia, krowę, świnię, owcę i królika. Nie jest to łatwe, tym bardziej, że w okolicy grasują wilk i lis, których łupem mogą paść zwierzęta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Odkrycia : dzienniki Lewisa i Clarka / Cedrick Chaboussit ; ilustracje Vincent Dutrait. - Gdańsk : Rebel, 2015. - 1 gra (1 plansza, 4 plansze graczy, 30 kolorowych kości specjalnych, 55 dwustronnych kart ) : karton, papier, kolor ; w pudełku 27x27x5 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 27x20 cm).
Liczba graczy : 2-4 ; wiek 14+.
Czas gry : 60 min.
W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu. W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Escape Room : Magiczna sztuczka / Martino Chiacchiera, Silvano Sorrentino ; ilustracje Alberto Bontempi ; tłumaczenie Marek Baranowski. - Warszawa : Foxgames - Grupa Wydawnicza Foksal, copyright 2019 - 1 gra (60 dużych kart z zagadkami, 1 tajemnicza koperta) : plastik, tektura, kolor ; w pudełku 3,5x10,5x15 cm.
(Escape Room)
Liczba graczy : 1-6 osób, wiek 12+.
Czas gry : 60 min.
Emocje z prawdziwego escape roomu ukryte wewnątrz talii kart. Magiczna sztuczka to gra karciana przeznaczona dla grupy przyjaciół bądź samotnego śmiałka. Dziś do miasta przyjeżdża Lance Oldman. Ten legendarny magik znany jest z niesamowitych pokazów, a bilety na jego przedstawienia są niemalże nie do zdobycia. W nieznanych okolicznościach do twojej skrzynki trafia tajemnicza koperta z zaproszeniem na występ. Nie możesz się już doczekać, bo te widowiska spowija iście mistyczna aura. Miej się jednak na baczności - zakazana magia ma swoją cenę... Gra jest kieszonkową wersją rozrywki typu escape room, w której gracze zostają „uwięzieni” i postawieni w pozornie beznadziejnej sytuacji, a ich celem jest rozwiązywanie różnorodnych zagadek i wydostanie się z tarapatów w jak najkrótszym czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy : Obrazki / Vlaada Chvátil ; ilustracje Tomáš Kučerovský ; tłumaczenie Martyna Skowron. - Gdańsk : Rebel, 2016. - 1 gra (14 kart agentów w dwóch kolorach, karta podwójnego agenta, 4 karty niewinnych obserwatorów, karta zabójcy, 60 kart kluczy, podstawka, 140 kart z 280 obrazkami) : karton, plastik, tektura, kolor ; 24x16x6 cm + 1 instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Liczba graczy: 2-8, wiek 10+.
Czas gry: 15 min.
Cóż to za dziwaczne symbole na mapie? To zakodowane oznaczenia miejsc, w których tajniacy muszą nawiązać kontakt z agentami swojej organizacji! Dwóch szefów przeciwnych drużyn zna tożsamość osób przebywających w danej lokalizacji. Szefowie przekazują swoim tajniakom zakodowane wiadomości dotyczące miejsc tajnych spotkań. Tajniacy muszą wykazać się inteligencją. Błąd w odczytaniu wiadomości może prowadzić do niezbyt przyjemnego spotkania z agentem z przeciwnej drużyny albo - co gorsza - z zabójcą! Obydwie drużyny próbują skontaktować się z wszystkimi swoimi agentami, ale tylko jedna z nich może zwyciężyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy : Ściśle tajna gra słowna / Vlaada Chvátil ; ilustracje Tomáš Kučerovský ; projekt graficzny Filip Murmak ; tłumaczenie Martyna Skowron. - Gdańsk : Rebel, 2015. - 1 gra (16 kafelków agentów w dwóch kolorach, kafelek podwójnego agenta, 7 kafelków niewinnych obserwatorów, kafelek zabójcy, 40 kart kluczy, podstawka, 200 kart z 400 kryptonimami) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 24x16x6 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 21x14 cm).
Liczba graczy : 2-8+, wiek 10+.
Czas gry : 15 min.
Dwóch rywalizujących szefów zna tożsamość 25 agentów. Członkowie ich drużyn znają tylko ich kryptonimy. Każda drużyna chce skontaktować się jako pierwsza z wszystkimi swoimi agentami. Ich szefowie dają im jednowyrazowe wskazówki, które mogą odnosić się do wielu słów na kartach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
5-minutowe gry umysłowe dla małych geniuszy. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, copyright 2022. - [192] strony : ilustracje ; 20 cm.
("Jedność" dla Dzieci)
(Dla małych geniuszy)
Ten oryginalny i opatrzony zabawnymi ilustracjami tomik zawiera 101 gier umysłowych skierowanych do wszystkich małych bystrzaków (10-latków i starszych). Młodzi amatorzy łamigłówek znajdą tu gry obrazkowe, gry logiczne, gry słowne, gry matematyczne, gry ćwiczące pamięć, różne rodzaje sudoku i wiele innych arcyciekawych propozycji, które rozwiną ich kreatywność i logiczne myślenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gry logiczne dla małych geniuszy. - Kielce : Jedność, copyright 2021. - [192] strony : ilustracje ; 20 cm.
(Dla małych geniuszy)
Ten oryginalny i opatrzony zabawnymi ilustracjami tomik zawiera 101 gier ćwiczących logiczne myślenie, wciągających, ciekawych i skierowanych do wszystkich małych bystrzaków (10-latków i starszych). Młodzi amatorzy łamigłówek znajdą tu siatki matematyczne, diagramy, pasjonujące sudoku i wiele innych arcyciekawych propozycji, które rozwiną ich kreatywność i będą doskonałym treningiem dla szarych komórek. Zapraszamy wszystkich małych geniuszy, by ćwiczyli logiczne myślenie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Znam to miasto)
Opis według okładki.
W Berlinie panuje kompletny chaos. Gerd, strażnik w zoo, zapomniał zamknąć bramę wejściową, więc zwierzęta rozbiegły się po całym mieście i dokazują: tuż obok za płotem, wokół wieży telewizyjnej, w muzeum, w parku przy murze berlińskim i na ulicy Unter den Linden. Jednak prawdziwych berlińczyków nic nie wyprowadzi z równowagi – ani lew, ani słoń, ani niedźwiedź polarny! Książka z mnóstwem berlińskich szczegółów do oglądania, wyszukiwania, śledzenia. Dobra zabawa nie tylko dla tych, którzy znają to miasto! Polecamy również: „Sztokholm - znam to miasto” oraz „Paryż - znam to miasto”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. XXL (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opis według okładki
Pierwsza z planowanych książeczek o zwierzętach, które na skutek zmian klimatu i zanieczyszczeń środowiska muszą podjąć wielką wyprawę, by uratować Dolinę Szczęśliwości, będącą od dawna ich domem. W całej serii zostaną przedstawione cenne społecznie wartości i postawy, m.in. wzajemna pomoc i współpraca czy troska o środowisko naturalne oraz przykładowe ekologiczne rozwiązania codziennych problemów. Kolorowanka stanowi materiał do nauki, rozwoju, rozmyślań i dobrej zabawy. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku 4-6 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/Pf (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai.)
Opis wg okł.
Znacie Lassego i Maję, którzy w szwedzkim miasteczku Valleby tropią przestępców? W Brązowej księdze możecie przyłączyć się do nich i pomóc im w rozwiązywaniu detektywistycznych zagadek. Brązowa księga to szyfry, labirynty, rebusy, krzyżówki, ćwiczenia na spostrzegawczość i mnóstwo innych detektywistycznych łamigłówek. A wszystko w świetnej oprawie ilustratorskiej Heleny Willis - w scenerii miasteczka Valleby i z udziałem jego mieszkańców znanych z książek o Lassem i Mai. Po rozwiązaniu każdego zadania przyklej u dołu strony brązowy medal ze środka książki. Znajdziesz tam również naklejki z bohaterami serii Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Do rozwiązania większości detektywistycznych łamigłówek nie jest potrzebna znajomość książek, ale jeśli przeczytasz Tajemnicę diamentów i Tajemnicę hotelu zabawa będzie jeszcze lepsza!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PODRĘCZNY (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na balu. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, copyright 2022. - [32] strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
(Samochodzik Franek)
Zawiera zagadki, quizy i łamigłówki.
Poczytaj o sympatycznym czerwonym samochodziku Franku i dowiedz się, jakich gości spotkał na balu. W książeczce oprócz historyjki do czytania, znajdziesz zagadki, quizy i łamigłówki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4 Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podróż w przyszłość. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, 2023. - [32] stron : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
(Samochodzik Franek)
Zawiera zagadki, quizy i łamigłówki.
Dowiedz się, jakie przygody spotkały Franka w tej niezwykłej podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 4 Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej