Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna
(1)
Autor
Adamczyk Grzegorz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Etyka
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
W kontekście dokonujących się przemian we współczesnym społeczeństwie polskim zaganienie relacji konsumpcji, a zwłaszcza swoistej nadkonsumpcji, i moralności nabiera szczególnego znaczenia. O ile w pracach teoretycznych rozważania dotyczące relacje konsumpcji i moralności spotyka się, choć niezbyt często, o tyle w pracach empirycznych jest to problem niezwykle rzadko podejmowany. Co więcej, wydaje się nawet, że zestawienie moralności i konsumpcji jest przedsięwzięciem nie w pełni uzasadnionym, są to jakby dwa odrębne świata. W rzeczywistości w warunkach społeczeństwa konsumpcyjnego obydwa obszary ludzkiej działalności można i należy traktować jako dwie zmienne wpływające na siebie, pełniąc wzajemne funkcje zmiennej zależnej i niezależnej. Zachowania konsumenckie mogą wiele powiedzieć o kondycji moralnej społeczeństwa, zwłaszcza te, które świadczą o wybujałym konsumpcjonizmie współczesnych społeczeństw o rozwiniętych strukturach gospodarczych, w których dokonuje się proces przejścia od społeczeństwa kierowanego etyką pracy do społeczeństwa poddanego imperatywą estetyki konsumpcji. (...) Recenzowana książka wnosi znaczący wkład w socjologiczny opsi przemian moralnych i konsumpcyjnych w wymiarze życia społeczeństwa polskiego, a przede wszystkim związków zachodzących pomiędzy konsumpcją i moralnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/169 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej