Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(122)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Proza
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Książka
(1)
Książki Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(115)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(15)
Czytelnia Główna
(85)
Oddział dla Dzieci
(16)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 2 Czytelnia
(10)
Filia nr 4 Wypożyczalnia
(3)
Autor
Franus Edward
(3)
Franus-Urbańczyk Barbara
(3)
Hommyr Valenty
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Sacher Wiesława Aleksandra
(3)
Smołalski Antoni
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Dudek Jolanta
(2)
Fuks Agata
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hoffmann Beata (1964- )
(2)
Janczewska-Sołomko Katarzyna
(2)
Kanios Anna
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Winczura Barbara
(2)
Łaba Agnieszka
(2)
Adamek Irena
(1)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Beniak-Haremska Ewa
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Stanisław
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Cabała Monika
(1)
Chabior Agata
(1)
Chomczyńska-Miliszkiewicz Mariola
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czerwiec Małgorzata (pedagog)
(1)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(1)
Fabiś Artur. Autor
(1)
Fedor-Freybergh Peter (1936- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
González Carlos
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Hłobił Agnieszka
(1)
Jakimowicz Emilia
(1)
Jakubowski Wiktor
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kacak Monika
(1)
Kamińska-Wójcik Joanna Marta
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kwadrans Łukasz
(1)
Laskowska Joanna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Leo-Hongell Veronica (1935- )
(1)
Lewicka Monika
(1)
Leśniak-Stępień Agnieszka
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Mikrut Izabela
(1)
Miranowicz Adam
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Moroz Henryk
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Męczkowska-Christiansen Astrid
(1)
Nalaskowski Stanisław
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Pałasz Marcin
(1)
Piszewski Jacek
(1)
Pióro Barbara
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(117)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Dzieci
(4)
Pedagodzy
(4)
Szkoły wyższe
(4)
9-13 lat
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Temat
Rodzina
(6)
Dziecko
(5)
Nauczyciele
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Arteterapia
(2)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie
(2)
Narkomania
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Postawy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzeństwo
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Więźniowie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adopcja
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Animacja kultury
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bioetyka
(1)
Biografistyka
(1)
C++
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy
(1)
Diagnoza
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci chore
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Emancypacja
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Gerontologia społeczna
(1)
Gimnazja
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Harcerstwo
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura szkoły
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Kuratela
(1)
Lęk
(1)
Magia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Mutyzm
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
2001-0
(5)
1901-2000
(3)
1901-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Powiat średzki (woj. dolnośląskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(5)
Podręcznik
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Podręczniki
(2)
Literatura dla dzieci od 6-8 lat
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Psychologia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374 (1 egz.)
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/62 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtowanie etosu zaufania w szkole : studium socjopedagogiczne / Małgorzata Czerwiec. - Kraków : Impuls, 2020. - 296, [1] strona : faksymile, ilustracje ; 24 cm.
Autorka ukazuje tytułową kategorię w perspektywie wybranych koncepcji filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych. […] To wieloaspektowe odsłonięcie etosu zaufania pozwala na jego definiowanie jako faktu kulturowego, nie tylko w aspekcie materialnym, ale i aksjologicznym, w indywidualnych i społecznych doświadczeniach przeżytych. Tematyczna rozległość rozważań, ich pogłębione analizy, celne obserwacje, przede wszystkim zaś, oryginalny, autorski zamysł badawczy, jego konceptualizacja, to podstawowe i zarazem zasługujące na najwyższe uznanie, zalety rozprawy. Małgorzacie Czerwiec udało się bowiem […] skonstruować ważne dla procesu kształcenia i wychowania matryce kategorii, pojęć, problemów i dylematów tożsamościowych człowieka współczesnego i tym samym stworzyć zarys oryginalnej integracyjnej, humanistycznej teorii szkoły. [Z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pogłębiająca się wielokulturowość Europy jest już faktem, a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej jedynie formalnością, przypieczętowującą stan dokonany. Wielokulturowości nie można jednak po prostu ogłosić - o wielokulturowość należy dbać i zabiegać; potrzeba wielu lat pracy i pokonywania stereotypów, lęków i uprzedzeń, by w rezultacie móc się szczycić społecznością wielokulturową, a zarazem jednolitą, gdzie podziały, choć wyraźne, płynnie przechodzą jedne w drugie. Książką szczególnie w tym temacie przydatną, są Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej a kultura szkoły Barbary Dobrowolskiej, ujmująca zagadnienie od strony edukacji, jako zarodka, z którego może i powinna wykluć się przyszła wielokulturowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/218 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Przeprowadzono w niej analizę różnych aspektów starzenia się i starości w perspektywie doświadczania jednostkowego oraz zbiorowego na poziomie indywidualnym i demograficznym, z wieloma odniesieniami do zadań oraz działań z pola polityki społecznej i pracy socjalnej. Umieszczając te rozważania i dociekania w paradygmacie aktywnego starzenia się, nie tylko uwypuklamy zalety, możliwości i potencjalności okresu starości, lecz także nie uciekamy od pokazywania opresyjności starzenia się i starości, ograniczeń i niemożności charakterystycznych dla tego okresu w życiu, a wszystko to w kontekście szeroko i wielopłaszczyznowo ujmowanych uwarunkowań jednostkowych, społecznych, rodzinnych, ekonomicznych, gospodarczych, zdrowotnych, często zawierających się w przedmiocie polityki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z recenzji wydawniczej: [...] książka jest interesującym, osadzonym zarówno w teorii, jak i praktyce badawczej studium porównawczym, dotyczącym postrzegania przez młodzież akademicką współczesnych tendencji, problemów i wyzwań w opiece nad dzieckiem i jego rodziną. [...] W przypadku problematyki podjętej w studiach i badaniach, których wyniki przedstawione są w tej publikacji, jest to szansa na wzbogacenie wiedzy o ważnych uwarunkowaniach działalności edukacyjnej w zakresie kształtowania umiejętności na poziomie szkolnictwa wyższego. [...] Podjęte przez Autorkę rozważania stanowią ponadto ważny głos w debacie nad kształtem współczesnej pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i udziałem studentów – przyszłych opiekunów i wychowawców – w społecznej i kulturowej przestrzeni funkcjonowania dziecka w rodzinie i poza nią (https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4928363/wspolczesne-tendencje-problemy-i-wyzwania-w-opiece-i-wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/278 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36/17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana książka stanowi jedną z nielicznych publikacji na rynku polskim, które odnoszą się do zagadnień kurateli sądowej. Trudno zatem czytelnikowi nie mieć niedosytu związanego z mało eksplorowanymi poznawczo zagadnieniami dotyczącymi kurateli sądowej czy też wzajemnego oddziaływania na siebie kuratorów i ich podopiecznych. Truizmem już się staje stwierdzenie, że w tej dziedzinie potrzebujemy kolejnych publikacji, które z jednej strony rzetelnie i profesjonalnie opisywałyby aktualny stan kurateli sądowej, a z drugiej zaś koncentrowały się na stojących przed nią wyzwaniach i ograniczeniach. Szczególnie więc cieszy fakt, że na rynku księgarskim ukazuje się książka mogąca ułatwić zapoznanie się z tematyką kurateli sądowej, a także proponowanymi obszarami wdrażania pedagogicznych, psychologicznych, socjologicznych czy prawnych rozwiązań mogących przyczynić się do poznania mechanizmów i procesów leżących u podstaw pracy kuratorskiej, jak również towarzyszących jej problemów. Pragnę bardzo wyraźnie podkreślić, że w pracy zbiorowej znajdują się teksty, które uważam za kluczowe dla współczesnej wiedzy o kurateli sądowej. Z recenzji prof. zw. dr hab. Beaty Pastwy-Wojciechowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34/268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stres w pracy nauczyciela płynie z rozmaitych źródeł: psychicznych, umysłowych, emocjonalnych, a nawet fizycznych - sami pedagodzy obserwują jego działanie i zgubne skutki, z którymi zmagają się na co dzień, bez wsparcia ze strony społeczeństwa (co więcej: opinia społeczna, a raczej rządzące nią stereotypy, to kolejny czynnik stresogenny). I chociaż stres zawodowy pedagogów stał się przedmiotem dociekań naukowych już w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku, to polska bibliografia przedmiotu pozostaje wyjątkowo szczupła. Lukę tę znakomicie uzupełnia publikacja Stanisława Korczyńskiego, oparta na przesłankach metodologicznych, wykorzystująca współczesne teorie stresu i badania własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33/349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Mirosława Kowalskiego i Błażeja Kmieciaka Bioetyka. Między prawem a pedagogiką to niewątpliwie wyjątkowe opracowanie, ukazujące i analizujące wpływ regulacji prawnych na kształtowanie postaw moralnych, szczególnie w kontekście tworzenia norm prawnych z zakresu bioprawa, a także odziaływania bioetyki na różne fenomeny życia społecznego. […] jest unikatowe w skali rodzimego rynku wydawniczego, ale również na rynku międzynarodowym można dostrzec brak rzetelnych analiz dotyczących wskazanych problemów. […] zagadnienia związane z szeroko rozumianą polityką prawa i jego funkcjami należą do szczególnie istotnych (mających walory praktyczne). Ponadto rodzima myśl, zwłaszcza prawnicza, socjologiczna i pedagogiczna, ma pod tym względem bogate i piękne tradycje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Wyd. 2. - Kraków : Impuls, 2010. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
Dla uczniów specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 oraz dla nauczycieli-wychowawców, nauczycieli szkół specjalnych, bibliotekarzy i pedagogów szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Przedstawiono w niej interdyscyplinarne spojrzenie na istotę zaburzenia w odniesieniu do najnowszych koncepcji biologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące etiologii, symptomatologii, a także wsparcia i terapii dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Rozważania na temat rodziny podjęto w ujęciu systemowym, zakładającym wzajemność wpływów wszystkich członków stanowiących system rodzinny. Na podstawie przeprowadzonych badań nakreślono warunki wychowawcze typowe dla rodzin z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją. Praca jest interesującym, opartym o badania autorskie źródłem do wykorzystania zarówno przez teoretyków i praktyków podejmujących działania mające na celu wspieranie procesu terapeutycznego dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/134 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej