Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(1)
Czytelnia Główna
(31)
Autor
Cęcelek Grażyna
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959-)
(1)
Borowiecki Paweł (1986- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Cierzniewska Ryszarda
(1)
Czerwiec Małgorzata (pedagog)
(1)
Donath Orna
(1)
Filipow Elżbieta
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Gackowska Małgorzata
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Hay Dale F
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kijak Remigiusz (1979- )
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Lasoń Aleksandra
(1)
Lewicka Monika
(1)
Miller Piotr Sławomir
(1)
Misiec Monika
(1)
Mizielińska Joanna (1969- )
(1)
Mółka Miłosz
(1)
Piekutowska Agnieszka
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Safjański Tomasz
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagog)
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sieńczewska Małgorzata
(1)
Skelnik Klaudia
(1)
Stawicki Roman
(1)
Stec Katarzyna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Zelek Leszek
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(31)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy HR
(1)
Menedżerowie
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Rodzina
(6)
Uczniowie
(4)
Bezrobocie
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
COVID-19
(2)
Dzieci
(2)
Gimnazja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Policja
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Studenci
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Administracja publiczna
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Badania ilościowe
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Chorzy
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dozór elektroniczny sprawców przestępstw
(1)
Dystans społeczny
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Epidemie
(1)
Imigranci
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interpol
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputeryzacja
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kultura szkoły
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Nowe Zarządzanie Publiczne
(1)
Ochrona informacji niejawnych
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Pielęgnacja chorych
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pokolenie (socjologia)
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Prawa socjalne
(1)
Przekonania
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Płaca
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Raport z badań
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Ameryka Północna
(1)
Azja
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Izrael
(1)
Powiat średzki (woj. dolnośląskie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Powieść
(4734)
Wiersze
(4246)
Powieść obyczajowa
(3536)
Opowiadania i nowele
(2967)
Powieść amerykańska
(1883)
Raport z badań
(-)
Dokumenty audiowizualne
(1800)
Film fabularny
(1767)
Kryminał
(1642)
Powieść polska
(1439)
Thriller
(1331)
Opracowanie
(841)
Powieść historyczna
(839)
Dramat filmowy
(810)
Romans
(807)
Powieść angielska
(788)
Poradnik
(770)
Publikacja bogato ilustrowana
(722)
Biografia
(639)
Bajki i baśnie
(634)
Adaptacja filmowa
(588)
Opowiadanie dziecięce polskie
(584)
Dokumenty dźwiękowe
(544)
Powieść przygodowa
(531)
Pamiętniki i wspomnienia
(528)
Fantasy
(462)
Film amerykański
(458)
Film animowany
(458)
Reportaż
(448)
Sensacja
(444)
Fantastyka
(438)
Biografie
(434)
Wydawnictwa popularne
(407)
Powieść młodzieżowa polska
(394)
Film przygodowy
(372)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(372)
Powieść psychologiczna
(366)
Audiobooki
(357)
Saga rodzinna
(345)
Broszura
(343)
Film dla dzieci i młodzieży
(334)
Fraszki
(321)
Książki mówione
(308)
Książka obrazkowa
(295)
Pamiętniki polskie
(289)
Książki dla małych dzieci
(274)
Film polski
(250)
Komedia filmowa
(243)
Antologia
(240)
Film familijny
(236)
Poezja dziecięca polska
(235)
Poradniki
(229)
Powieść obyczajowa polska
(223)
Film obyczajowy
(222)
Powieść dziecięca polska
(218)
Romans historyczny
(217)
Film biograficzny
(215)
Powieść biograficzna
(206)
Powieść młodzieżowa angielska
(206)
Literatura dziecięca polska
(202)
Przypowieść
(200)
Komedia
(194)
Publicystyka
(190)
Podręcznik
(188)
Publikacje dla dzieci
(185)
Opowiadania i nowele przygodowe
(181)
Pieśń
(181)
Powieść niemiecka
(179)
Monografia
(175)
Powieść obyczajowa amerykańska
(175)
Powieść francuska
(174)
Powieść szwedzka
(174)
Serial filmowy
(174)
Przepisy kulinarne
(172)
Wydawnictwa dla dzieci
(172)
Wywiad dziennikarski
(168)
Komiks
(162)
Powieść kryminalna
(153)
Film dokumentalny
(150)
Film sensacyjny
(150)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(149)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(139)
Przewodnik turystyczny
(131)
Podręczniki akademickie
(129)
Esej
(127)
Film fantastyczny
(126)
Wywiady
(117)
Film edukacyjny
(116)
Praca zbiorowa
(116)
Film grozy
(112)
Powieść dziecięca angielska
(112)
Publicystyka polska
(111)
Literatura dla dzieci
(109)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(103)
Powieść australijska
(103)
Relacja z podróży
(101)
Film wojenny
(100)
Podręczniki
(100)
Literatura podróżnicza polska
(96)
Adaptacja literacka
(92)
Opowiadanie polskie
(90)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia świat mediów społecznościowych w ujęciu międzynarodowym. Autorka zaprezentowała w niej specyfikę i fenomen mediów społecznościowych – wraz z ich wadami i zaletami – oraz ich różnice na poszczególnych rynkach. Studia literaturowe zostały wzbogacone oryginalnymi badaniami, które autorka przeprowadziła w dziewięciu krajach (Chinach, Hiszpanii, Indiach, Malcie, Niemczech, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych oraz Turcji). Okazuje się, że charakter rynku wpływa na rodzaj i sposób korzystania z mediów społecznościowych przez indywidualnych użytkowników.
Książka jest cennym źródłem wiedzy na temat specyfiki mediów społecznościowych wykorzystywanych na istniejących rynkach. Może być przydatna dla wszystkich, którzy chcą pozyskać informacje na temat charakteru mediów społecznościowych oraz wykorzystać tę wiedzę w swojej działalności na rynkach zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Sytuacje trudne są integralną częścią ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne. Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie adekwatnych i skutecznych interwencji terapeutycznych oraz działań profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Publikacja doktora Pawła Borowieckiego powstała w oparciu o rozprawę doktorską, obronioną w 2019 roku na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Jej istotą są badania przeprowadzone na grupie 100 osób z niepełnosprawnością - grupie zróżnicowanej pod względem płci, wieku, wykształcenia, stanu cywilnego, aktywności społeczno-zawodowej oraz stopnia niepełnosprawności. Celem książki jest nie tylko diagnoza zjawiska samotności wśród badanej grupy, ale i znalezienie praktycznych rozwiązań, które pozwoliłyby zmienić codzienność dorosłych osób niepełnosprawnych. Edukacja nie ogranicza się do transmisji wiedzy, ale ukierunkowana jest na holistyczny/całościowy rozwój z uwzględnieniem aktywności własnej jednostki. Celem edukacji jest przygotowanie osoby do życia społecznego i wyposażenie w umiejętności niezbędne do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Negatywne stany i trudne emocje, do których zaliczamy samotność/osamotnienie, są elementem wielowymiarowej codzienności obfitującej w czynniki ryzyka. Zadaniem edukacji jest poznanie sposobów radzenia sobie z niepowodzeniami, porażkami czy trudnymi emocjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Przed współczesną szkołą jako ważnym środowiskiem wychowawczym i instytucją edukacyjną stawia się coraz poważniejsze zadania oraz wskazuje na konieczność zmiany dotychczasowego funkcjonowania szkoły na taki, który pozwoli aktywnie dostosowywać uczniów do otaczającej ich rzeczywistości społecznej. Powielanie w procesie edukacji tradycyjnych koncepcji nauczania okazuje się bowiem mało skuteczne wobec nowych potrzeb życia jednostkowego, społecznego i gospodarczego i tym samym utrudnia otwarcie się młodego pokolenia na nowości. Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców. (https://www.empik.com/nierownosci-ekonomiczne-a-szanse-edukacyjne-i-bezpieczenstwo-spoleczne-dzieci-i-mlodziezy-cecelek-grazyna,p1259611092,ksiazka-p)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bez wątpienia mamy tu do czynienia z refleksją pedagogiczną znakomicie osadzoną w najnowszych narracjach kulturowych reprezentujących relację pomiędzy teoretycznym opisem rzeczywistości społecznej (także edukacji) a praktykami społecznymi. W tym sensie przyjęta w książce perspektywa epistemologiczna oraz rezultaty przeprowadzonych badań ukazują, że to nie nadmiar teorii jest ograniczający, ale jednoznaczny brak wiedzy w świadomości tych, którzy generują roszczenia redukujące działalność nauczycieli do stosowania jednowymiarowych metod i środków kształcenia poprzez uruchamianie szeregu mechanizmów kontrolujących ich pracę. […] Przychylam się do czytelnie sformułowanej tezy Autorek, że edukacja jest ryzykowna, ponieważ wzbudza poczucie możliwości u wychowanków, wyznaczając zarazem oczekiwany przez świadomych pedagogów przełom epistemologiczny, interes poznawczy rozumiany jako samopoznanie oraz uzyskiwanie samoświadomości podmiotów realizujących swoje zadania rozwojowe również poprzez relacje z innymi. Mamy zatem do czynienia z emancypacyjnym interesem poznawczym, który powinna uruchamiać każda instytucja edukacyjna. […] A to, co wyznacza najważniejszy aspekt tej książki, to fakt, że upomina się o to sama młodzież, której autorki oddają głos, unikając tym samym marginalizacji tych, którym edukacja służyć powinna. [prof. nadzw. dr hab. Klaudia Węc]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtowanie etosu zaufania w szkole : studium socjopedagogiczne / Małgorzata Czerwiec. - Kraków : Impuls, 2020. - 296, [1] strona : faksymile, ilustracje ; 24 cm.
Autorka ukazuje tytułową kategorię w perspektywie wybranych koncepcji filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych. […] To wieloaspektowe odsłonięcie etosu zaufania pozwala na jego definiowanie jako faktu kulturowego, nie tylko w aspekcie materialnym, ale i aksjologicznym, w indywidualnych i społecznych doświadczeniach przeżytych. Tematyczna rozległość rozważań, ich pogłębione analizy, celne obserwacje, przede wszystkim zaś, oryginalny, autorski zamysł badawczy, jego konceptualizacja, to podstawowe i zarazem zasługujące na najwyższe uznanie, zalety rozprawy. Małgorzacie Czerwiec udało się bowiem […] skonstruować ważne dla procesu kształcenia i wychowania matryce kategorii, pojęć, problemów i dylematów tożsamościowych człowieka współczesnego i tym samym stworzyć zarys oryginalnej integracyjnej, humanistycznej teorii szkoły. [Z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjolog Orna Donath przerywa milczenie, rzucając światło na temat tabu. Przez lata prowadziła badania, które opierały się na wywiadach z kobietami wywodzącymi się z różnych środowisk społecznych, edukacyjnych i zawodowych. Pomimo wielu głosów potępienia kobiety, które do tej pory czuły się osamotnione w swoich odczuciach, w rozmowie z autorką odważyły się opowiedzieć o tym, co przez długi czas trzymały w sekrecie ze strachu przed reakcją otoczenia. Ten zbiór intrygujących artykułów przeplecionych wypowiedziami odważnych matek dał początek międzynarodowej debacie na temat macierzyństwa i rozpoczął medialną burzę. Po raz pierwszy zaczęto zastanawiać się, jak społeczne postrzeganie macierzyństwa wpływa na kobiety, które nie czują się spełnione w roli matki. Do głosu doszły kobiety, które przyznały, że urodziły dzieci z przeróżnych powodów. Niektóre chciały uniknąć rozwodu lub wykluczenia z rodziny. Inne zaś nie czuły się z tym dobrze, ale uznały to za normę społeczną, której muszą się poddać, aby prowadzić "normalne" życie. Chociaż motywacje były różne, wszystkie kobiety łączyło silne poczucie żalu i winy. [Wydawnictwo Kobiece, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Autorka poruszyła ciekawe i bardzo aktualne tematy bezrobocia długotrwałego, wpływu makroszoków – takich jak brexit i pandemia COVID-19 – na polski i europejski rynek pracy i funkcjonowanie w tych warunkach publicznych służb zatrudnienia, a także charakteru i jakości współpracy publicznych służb zatrudnienia z instytucjami pomocy społecznej. Na podkreślenie zasługuje wiele analiz zaprezentowanych w monografii przez Autorkę […]: ciekawa analiza porównawcza systemów PSZ w krajach UE, porównanie instrumentów stosowanych wobec osób długotrwale bezrobotnych w Polsce i wybranych krajach UE, wyniki badań własnych dotyczących współpracy powiatowych urzędów pracy (PUP) i ośrodków pomocy społecznej (OPS) w latach 2014–2019, wyniki własnych badań sondażowych przeprowadzonych w 2020 r. na 93% PUP w Polsce nt. współpracy z OPS […], porównanie rozwiązań antykryzysowych wprowadzanych przez wybrane kraje UE, przeanalizowanie najnowszych form wsparcia oferowanych w dobie pandemii polskim przedsiębiorstwom, […] wpływu działań osłonowych na funkcjonowanie publicznych służb zatrudnienia w Polsce, dokonanie analizy porównawczej funkcjonowania PSZ w UE w dobie pandemii”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z recenzji wydawniczej: [...] książka jest interesującym, osadzonym zarówno w teorii, jak i praktyce badawczej studium porównawczym, dotyczącym postrzegania przez młodzież akademicką współczesnych tendencji, problemów i wyzwań w opiece nad dzieckiem i jego rodziną. [...] W przypadku problematyki podjętej w studiach i badaniach, których wyniki przedstawione są w tej publikacji, jest to szansa na wzbogacenie wiedzy o ważnych uwarunkowaniach działalności edukacyjnej w zakresie kształtowania umiejętności na poziomie szkolnictwa wyższego. [...] Podjęte przez Autorkę rozważania stanowią ponadto ważny głos w debacie nad kształtem współczesnej pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i udziałem studentów – przyszłych opiekunów i wychowawców – w społecznej i kulturowej przestrzeni funkcjonowania dziecka w rodzinie i poza nią (https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4928363/wspolczesne-tendencje-problemy-i-wyzwania-w-opiece-i-wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo… przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogia bliskości międzyludzkiej / ks. Grzegorz Godawa. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza ''Impuls'', 2024. - 350, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Publikacja jest wynikiem kilkuletnich refleksji Autora, obserwacji i poszukiwań. Ich szczególną okolicznością było wystąpienie w 2020 r. pandemii COVID-19, wywołanej wirusem SARS-CoV-2. Postawa medyków w tym niełatwym czasie dała podstawy do głębokiego namysłu i stawiania pytań na temat konsekwencji izolacji społecznej, znaczenia bliskości i działań wychowawczych w tym zakresie... [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.[difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Można mieć także nadzieję, że opracowanie - które zaliczyć należy do wnikliwych badań juventologicznych, czyli nad społecznymi problemami młodzieży - znajdzie poczesne miejsce w polskiej literaturze naukowej i praktycznej, zarówno ze względu na przytoczone zagadnienia, jak i ze względu na poruszoną tematykę. Z merytorycznego punktu widzenia publikacja powinna być sztandarowa dla osób zajmujących się młodzieżą. Widać w niej ogromną intuicję badawczą autorów oraz praktyczny wymiar formułowanych wniosków. - dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk, Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych Politechniki Rzeszowskiej Praca posiada zaletę rzadko spotykaną w publikacji zbiorowej - logiczny przejrzysty wykład, a przystępna forma językowa ułatwia zrozumienie prezentowanych treści przez przedstawicieli różnych grup społecznych i zawodowych. Wszystko to sprawia, że praca dostarcza nam usystematyzowanej wiedzy na temat dylematów i zagrożeń współczesnego wychowania dzieci i młodzieży, pobudza do refleksji i podsuwa przykłady rozwiązań. Zaprezentowane konkluzje i delegacje tworzą prototyp nowego modelu wychowania i profilaktyki dzieci i młodzieży w kontekście społeczeństwa zmiany, moralnego funkcjonowania "sieciowego człowieka" i rewolucji kulturowej. - dr hab. prof. AHE Irena Motow, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Publikacja jest cennym źródłem wiedzy w przedmiotowej problematyce oraz stanowi dużą wartość poznawczą i utylitarną. Ważność poruszanej problematyki, jak też interesujący sposób jej przedstawienia mogą sprawić, iż publikacja spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników, którzy po jej przeczytaniu z niecierpliwością oczekiwać będą na drugi jej tom. Ogromne zaangażowanie autorów w treści poszczególnych rozdziałów pozwoliły uzyskać udokumentowany materiał teoretyczny o cennych walorach poznawczych. [Z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Publikacja stanowi kompendium współczesnej wiedzy o niepełnosprawności, przekładającej aktualne ujęcia teoretyczne współczesnych interdyscyplinarnych Disability studies na praktyczne wskazania dla pracowników socjalnych, jak organizować wsparcie, komunikować się, skutecznie aktywizować osoby z niepełnosprawnością. Dzięki książce zyskują szerszy teoretyczny kontekst do swojej pracy, zgodny z najbardziej aktualną wiedzą, będą lepiej rozumieć swoich klientów, diagnozować dany problem oraz wiedzieć kto i w jakim zakresie może im pomóc, gdzie skierować daną osobę po wsparcie lub z kim współpracować w rozwiązywaniu danego problemu, itd. Publikację uzupełniają rekomendacje. Praca ma być skierowana w szczególności do pracowników instytucji i organizacji zajmujących się wyszczególnionymi grupami, czyli do pracowników socjalnych, psychologów, asystentów rodzinnych, doradców zawodowych, osób świadczących usługi opiekuńcze, terapeutów. (https://www.znak.com.pl/ksiazka/niepelnosprawnosc-wyzwania-praca-socjalna-kijak-remigiusz-podgorska-jachnik-dorota-stec-katarzyna-redakcja-naukowa-168790)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36/62 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja o dosyć szeroko zakrojonym wachlarzu obejmowanych problemów, zjawisk, sytuacji, w której podjęto próbę ich przeanalizowania z zastosowaniem różnych perspektyw badawczych i metod naukowych. Łącza je pojęcia "zdrowie" oraz "bezrobocie", bowiem Autorzy uczynili te "obrazy społeczne" wiodącymi zagadnieniami w swoich refleksjach oraz analizach. Wartością książki i zarazem osiągnięciem Autorów jest przede wszystkim to, że przy dość wyraźnym skoncentrowaniu się na zdrowiu a zatem na interdyscyplinarności i transdyscyplinarności pedagogiki zdrowia (w wymiarze praca-edukacja / socjalizacja-człowiek-zdrowie), udało się im uniknąć jednostronności w podejściu do poszczególnych obszarów tegoż zagadnienia. Interdyscyplinarność pedagogiki, która dziś wydaje się nie tylko modą, ale raczej chyba i koniecznością, uzewnętrznia się w tej publikacji książkowej w dobrym tego słowa znaczeniu. Wyraźnie widać, iż Autorom zależało, aby ich namysł nad problematyką stał się także przedmiotem dalszej dyskusji i poszukiwań badawczych, co wynika z przekonania, iż dokonane analizy nie pretendują do rozwiązań wyczerpujących. Z recenzji dr hab. Mirosława Kowalskiego prof. nadzw. Uniwersytetu Zielonogórskiego (https://bonito.pl/k-1556675-bezrobocie-zachowania-zdrowotne-uwarunkowania)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w warunkach dystansu społecznego / redakcja naukowa Tomasz Łączek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 292 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Monografia jest publikacją dotyczącą Sukcesu życiowego z serii wydanych książek: Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy oraz Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym. Bieżąca edycja z 2021 roku ma na celu udostępnienie wszystkim zainteresowanym tekstów przybliżających współczesną problematykę sukcesu życiowego. Autorzy reprezentują zróżnicowane konteksty tego zagadnienia, tak jak niejednorodne i subiektywne jest samo pojęcie „sukces życiowy”. W książce znajdują się teksty napisane przez autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie, placówki czy instytucje. Poruszają one zagadnienia związane z sukcesem życiowym w kontekście trwającej pandemii COVID-19. To swoiste vademecum informacji z zakresu tematyki sukcesu życiowego uwzględniające specyfikę zagrożenia epidemicznego wirusem SARS-CoV-2 oraz stan rzeczywisty. Lektura publikacji sprzyjać może przede wszystkim realizacji osobistych planów i życiowych zamierzeń zarówno uczniów, studentów czy aktywnych zawodowo osób pracujących. Może również stanowić ważny element w pracy nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, coachów czy edukatorów w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przygląda się, jak wygląda życie codzienne rodzinne osób nieheteroseksualnych w różnych jego obszarach (intymność, rodzicielstwo, jawność i dyskryminacja, relacje rodzinne i sieci wsparcia, trajektorie życiowe, etc.), jakie praktyki rodzinne są istotne dla poszczególnych obszarów, jakie strategie prezentowania własnej rodzinności w nich dominują. Ten dynamiczny, kontekstualny, wielowymiarowy obraz rodziny pozwala zupełnie inaczej niż w dotychczasowych debatach odpowiedzieć na pytanie, czy rodziny nieheteroseksualne są podobne (paradygmat asymilacji) czy inne (paradygmat różnicy, subwersji) od rodzin heteroseksualnych...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pozycję poświęconą zagadnieniom społecznym budzącym wiele emocji wśród społeczeństwa, jak i w środowiskach naukowych przede wszystkim ze względu na wykluczenie społeczne i ostracyzm jakiego doświadcza wiele osób dotkniętych bezdomnością. […] Wielozakresowa analiza sytuacji życiowej Badanych w kontekście ich trajektorii życia znakomicie prezentuje bogaty materiał badawczy zgromadzony z dużym profesjonalizmem przez Autorów. Opisy przypadków stanowią doskonały materiał „ku pokrzepieniu serc” wskazujący na determinację opisywanych osób, które dzięki wsparciu innych, niekiedy bardzo przypadkowych, ale obdarzonych empatią i wrażliwością ludzi z otoczenia, doprowadzili wspólnie do szczęśliwego wyjścia Badanych ze strefy wykluczenia społecznego. Informacje te mogą być cenną inspiracją dla instytucji zajmujących się działalnością pomocową dla osób bezdomnych oraz wskazaniem możliwości udzielenia adekwatnej pomocy i wsparcia tej grupie osób. Opracowanie ma wiele walorów o charakterze diagnostycznym i bez wątpienia w tym obszarze jest dziełem wartościowym. Dr hab. Małgorzata H. Kowalczyk, prof. UMK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Imigracja zarobkowa i jej wpływ na rynek pracy / Agnieszka Piekutowska. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 351 stron : ilustracje ; 24 cm.
Migracje międzynarodowe niosą szereg konsekwencji dla państwa przyjmującego, a jednym z obszarów odczuwających skutki napływu obcokrajowców jest rynek pracy. W świetle ograniczonej skuteczności działań ukierunkowanych na zapewnianie równowagi na tym rynku, państwa mogą rozważać imigrację zarobkową. W związku z tym rodzą się zasadnicze pytania: Jaki wpływ ma imigracja na wynagrodzenia krajowej siły roboczej? Czy napływ imigrantów prowadzi do zwiększenia bezrobocia wśród krajowych zasobów pracy? Czy imigracja jest skutecznym narzędziem w kontekście problemu z zaspokojeniem popytu na pracę ze strony krajowej siły roboczej? Celem podjętej analizy, która w części empirycznej odnosiła się do państw członkowskich Unii Europejskiej, była próba odpowiedzi na te ważne pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33/370 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej