Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(1)
Czytelnia Główna
(20)
Oddział dla Dzieci
(1)
Autor
Wilczek-Rużyczka Ewa
(2)
Bac Aneta
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Berent Damian
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bliźniewska-Kowalska Katarzyna
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chyrowicz Barbara (1960- )
(1)
Cybulski Mateusz
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dukała Karolina
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(1)
Górnik-Durose Małgorzata
(1)
Hay Dale F
(1)
Jach Łukasz
(1)
Janus Edyta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kabzińska Joanna
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Koszyk Irena
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Kędziora-Kornatowska Kornelia (1962- )
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagogika specjalna)
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Pasztak-Opiłka Agnieszka
(1)
Radoszko Magdalena
(1)
Rode Danuta
(1)
Rudnik Agata
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Sikora Teresa (psycholog)
(1)
Sitkowska Sylwia
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Szczuka Joanna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Toeplitz-Winiewska Małgorzata (1946- )
(1)
Waszkiewicz Napoleon
(1)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(1)
Zalewska-Łunkiewicz Karolina
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Dzieci
(5213)
6-8 lat
(3572)
0-5 lat
(2543)
9-13 lat
(1981)
Młodzież
(1212)
Psycholodzy
(22)
14-17 lat
(894)
Dorośli
(450)
Szkoły wyższe
(181)
Rodzice
(152)
18+
(95)
Szkoły podstawowe
(94)
Szkoły ponadgimnazjalne
(52)
Szkoły średnie
(52)
Nauczyciele
(46)
Studenci
(35)
Lekarze
(28)
Pedagodzy
(25)
Kobieta
(22)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(18)
Prawnicy
(15)
Dziewczęta
(14)
Gimnazja
(12)
Logopedzi
(12)
Menedżerowie
(12)
Psychoterapeuci
(12)
Klasa 1.
(11)
Urzędnicy
(10)
Fizjoterapeuci
(9)
Pracownicy naukowi
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Adwokaci
(7)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(7)
Klasa 7.
(7)
Klasa 8
(7)
Klasa 8.
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Radcy prawni
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
Aplikanci
(6)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Kosmetolodzy
(6)
Licea
(6)
Literatura polska
(6)
Pielęgniarki
(6)
Psychiatrzy
(6)
Terapeuci
(6)
10-13 lat
(5)
Grupa wiekowa Dzieci
(5)
Klasa 2.
(5)
Kosmetyczki i kosmetycy
(5)
Poziom podstawowy
(5)
Pracodawcy
(5)
Przedsiębiorcy
(5)
Technikum
(5)
Asystenci rodzin
(4)
Chorzy
(4)
Doradcy podatkowi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Proza
(4)
Przedszkola
(4)
Specjaliści ds. kadr
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Szkoły zawodowe
(4)
Sędziowie
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Gospodynie
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Klasa 3.
(3)
Klasa 4
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Literatura angielska
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Policjanci
(3)
Politycy
(3)
Poziom profesjonalny
(3)
Poziom rozszerzony
(3)
Położne
(3)
Pracownicy samorządowi
(3)
Pracownicy służby zdrowia
(3)
Prokuratorzy
(3)
Ratownicy medyczni
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
14-17
(2)
8-13 lat
(2)
9-13
(2)
Architekci krajobrazu
(2)
Bibliotekarze
(2)
Chirurdzy
(2)
Chorzy na Hashimoto
(2)
Chorzy na depresję
(2)
Cukrzycy
(2)
Dermatolodzy
(2)
Doktoranci
(2)
Dzieci 3+
(2)
Ekonomiści
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Uczucia
(5)
Autyzm
(2)
Diagnoza
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Asertywność
(1)
Badania
(1)
Badanie psychiatryczne
(1)
Bajkoterapia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dietetyka
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Etyka
(1)
Geriatria
(1)
Gerontopsychiatria
(1)
Giełkot
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Jąkanie
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Konflikt
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Leczenie
(1)
Logopedia
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Mutyzm
(1)
Nadwaga
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Otyłość
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Policja
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia kryminologiczna
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia sądowa
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychopatologia rozwojowa
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Reedukacja wysławiania się
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Salutogeneza
(1)
Samobójstwo
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Strach
(1)
Strażacy
(1)
Stres
(1)
Stres zawodowy
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia mowy
(1)
Uczniowie
(1)
Urazy
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad lekarski
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Zawód DBN
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zgryz
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(5)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(9)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
W książce poruszono teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej. Pokazano obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz możliwości wspierania tych osób jakie daje terapia zajęciowa. Szerzej omówiono m.in. terapię zajęciową osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Książka zawiera: 25 scenariuszy do zajęć grupowych, 23 adaptacje do zajęć on-line, 23 adaptacje do zajęć w kontakcie indywidualnym.
Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obowiązkowy podręcznik dla każdego psychologa! Podręcznik odpowiada założeniom nowego modelu kształcenia psychologów. Zawiera 5 części, w których omówione zostały następujące zagadnienia: etyka zawodowa, psycholog jako badacz i nauczyciel akademicki, psycholog jako diagnosta, psycholog jako specjalista udzielający pomocy psychologicznej, psycholog jako ekspert. Książka: odpowiada nowym standardom kształcenia psychologów; prezentuje zagadnienia dotyczące teorii oraz zastosowań etyki; omawia podstawowe zasady, które powinny być respektowane przez psychologa jako badacza, diagnostę, terapeutę, eksperta. W książce podejmowane są także najnowsze dylematy etyczne, związane m.in. z transplantologią czy ekspertyzą naukową w mediach, które mogą zainteresować również innych przedstawicieli nauk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi. Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz Krause
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zaprezentowano najważniejsze zaburzenia psychiczne występujące w grupie osób powyżej 60. roku życia, z uwzględnieniem uzależnień, podstawowe zasady pielęgnowania pacjentów psychogeriatrycznych, a także kluczowe zagadnienia z zakresu neurorehabilitacji oraz psychogerontologii. W drugim, rozszerzonym wydaniu podręcznika uwzględniono najnowszą, aktualnie wdrażaną w Polsce, Międzynarodową Statystyczną Klasyfikację Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-11). Niniejsze opracowanie zostało wzbogacone także o cztery nowe rozdziały poświęcone problematyce: zaburzeń psychosomatycznych, uzależnień behawioralnych, samobójstw oraz wpływu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 na zdrowie psychiczne osób starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. Zainteresują się nią z pewnością studenci stacjonarnych kierunków logopedycznych oraz słuchacze logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej). Zawiera ona także cenne informacje dla logopedów praktyków. Może być również bardzo przydatna dla wykładowców akademickich reprezentujących logopedię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każda z historii poprzedzona została krótkim komentarzem specjalisty - psychologa bądź pedagoga specjalnego.
"Oswajanie przez bajanie" to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-PODRECZNY (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie redakcyjnej.
Badanie psychiatryczne jest kluczowym etapem w procesie diagnostycznym i terapeutycznym w pracy klinicznej z osobami z zaburzeniami psychicznymi i to od tego elementu w znaczącym stopniu zależy postawienie poprawnej diagnozy i wprowadzenie trafnego leczenia. Zespół znakomitych lekarzy psychiatrów i psychologów pod kierunkiem Profesora Piotra Gałeckiego podjął się ambitnego zadania przedstawienia w obszernej monografi i kluczowych aspektów psychopatologii oraz przebiegu badania psychiatrycznego, w tym oceny stanu psychicznego i stawiania rozpoznania w kontekście szerokiego zakresu zaburzeń psychicznych, pogrupowanych według najnowszej wersji klasyfi kacji międzynarodowej ICD-11. Fragment recenzji prof. dr. hab. n. med. Marcina Wojnara
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Trudno wyobrazić sobie temat bardziej uniwersalny niż zdrowie i bardziej aktualny niż współczesność. W książce zostały one połączone w perspektywie psychologicznej. Zwykle twierdzimy, że „zdrowie jest najważniejsze”. Czy do pomyślenia jest, że nie zawsze, nie dla wszystkich, nie w każdej sytuacji? Co decyduje o sposobie rozumienia i wartościowania zdrowia? Jak to się dzieje, że coś, co dla jednych jest obowiązkowym elementem profilaktyki zdrowotnej, dla innych stanowi „wymysł współczesności”? W książce znaleźć można odpowiedzi na te i wiele innych pytań, istotnych dla naszego jednostkowego, społecznego i kulturowego funkcjonowania. Prezentuje stosunek do własnego zdrowia ujmowanego przez pryzmat preferencji określających współczesny świat – szybko, łatwo, jednoznacznie. Preferencje te określają kształt mentalności współczesnego człowieka, określonej mianem „mentalności prawego kciuka”, która oddziałuje na sposób dokonywania ocen, wartościowania i podejmowania decyzji w różnych obszarach aktywności człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.[difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cenne źródło wiedzy o pedagogu szkolnym i osobach z niepełnosprawnością, a także o możliwościach i sposobach ich kształcenia oraz szeroko rozumianej profilaktyce. W tym kontekście dzięki walorom poznawczym i dydaktycznym praca zasługuje na pozytywną ocenę. Przeznaczona jest ona dla osób interesujących się zakreślonymi problematykami. – z recenzji prof. zw. dr. hab. Janusza Kirenki
Wartością pracy, a zarazem osiągnięciem autorów i redaktorów naukowych jest przede wszystkim to, że przy dość wyraźnym skoncentrowaniu się na głównym temacie, którym są „role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy”, udało się uniknąć jednostronności w podejściu do poszczególnych obszarów tegoż zagadnienia. Interdyscyplinarność, która dziś wydaje się nie tylko modą, ale i koniecznością, uzewnętrznia się w niniejszym tomie w dobrym tego słowa znaczeniu. – z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mirosława Kowalskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia „Zdrowie psychiczne. Współczesne zagrożenia i możliwości wzmacniania” porusza zagadnienia w obecnych czasach niezmiernie ważne ze względu na występowanie wielu czynników wpływających negatywnie na zdrowie psychiczne społeczeństwa. Wciąż bowiem rośnie liczba osób mających problemy związane z ich zdrowiem psychicznym i to w każdej grupie wiekowej. Zjawisko to od ponad roku ulega ciągłemu nasileniu w związku z zagrożeniami i ograniczeniami spowodowanymi przez pandemię COVID-19, która stała się wyzwaniem nie tylko medycznym, lecz także społecznym i dla zdrowia psychicznego. W książce zawarto informacje o zdrowiu psychicznym, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Ze względu na znaczenie tego wzmacniania uwzględniono dodatkowo praktyczne wskazania dotyczące realizacji warsztatów, programów profilaktycznych i podejmowania innych działań. Publikacja „Zdrowie psychiczne. Współczesne zagrożenia i możliwości wzmacniania” adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne. Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2023. - 173, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Poradnik zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9/291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką są następstwa doświadczonych zdarzeń traumatycznych występujące u pracowników służb ratowniczych. Książka jest przeznaczona dla wszystkich osób zainteresowanych problematyką traumy i jej skutków, zwłaszcza pozytywnych. Szczególnie jednak będzie przydatna dla psychologów, zarówno teoretyków, jak i praktyków, psychologów klinicznych, specjalistów z zakresu zdrowia, stresu i psychotraumatologii, a także lekarzy-psychiatrów, którzy zajmują się leczeniem zaburzeń po stresie pourazowym. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, medycyny. Może być wykorzystana przez służby ratownicze (strażacy, policjanci, ratownicy medyczni) w celach szkoleniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stan prawny na 2020 r. ustalony na podstawie treści książki.
Oddajemy do rąk Czytelników pierwszy tak kompleksowy podręcznik klinicznej psychologii sądowej, rozumianej jako aplikacyjna subdyscyplina psychologii zajmująca się zagadnieniami klinicznymi występującymi w kontekstach prawnych. Przymiotnik „kliniczna” w tytule książki oznacza, że teoretyczne, metodologiczne i praktyczne problemy psychologii sądowej ujęto przez pryzmat osiągnięć ogólnej aktualnej wiedzy z zakresu psychologii klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34/326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Treści książki stanowią wynik doświadczeń własnych i praktyki psychodietetycznej w ramach prowadzenia gabinetu psychologicznego oraz współpracy przy projektach naukowych dotyczących zachowań zdrowotnych w tym żywieniowych pacjentów z przewlekłymi chorobami somatycznymi i nadwagą/otyłością. Zawierają zbiór interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z dziedziny dietetyki i psychologii, która ma ukierunkować przyszłych specjalistów i specjalistów już pracujących z ww. grupami osób w stronę skutecznej i efektywnej współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prewencja ryzyka samobójstw wśród dzieci i młodzieży : skąd mieliśmy wiedzieć? / Agata Rudnik. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 158, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Rozmawiając z bliskimi osób, które podjęły próbę samobójczą, nieraz można usłyszeć: "Skąd mieliśmy wiedzieć?". Co powinno nas niepokoić? Jakie są pierwsze oznaki tego, że dziecko przeżywa kryzys? Jak pomóc i gdzie szukać pomocy? W książce znajdziemy m.in. informacje dotyczące tego, jak aktywnie reagować i wspierać osobę w kryzysie oraz jak wygląda pomoc specjalistów. Dodatkowo uwzględnione zostały najnowsze wyzwania, z jakimi przychodzi nam się mierzyć, takie jak m.in. hejt w sieci, "rzeczywistość" mediów społecznościowych, świat w/po pandemii. Obserwujmy, słuchajmy, pytajmy..., aby WIEDZIEĆ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/253 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej