Pedagogika specjalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia Główna
(6)
Oddział dla Dzieci
(1)
Autor
Chrzanowska Iwona
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Wolska Danuta
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(2143)
Rodzina
(1261)
Przyjaźń
(1204)
Tajemnica
(990)
Miłość
(989)
Pedagogika specjalna
(-)
Relacje międzyludzkie
(872)
II wojna światowa (1939-1945)
(653)
Śledztwo i dochodzenie
(610)
Zabójstwo
(602)
Rodzeństwo
(481)
Sekrety rodzinne
(481)
Dzieci
(451)
Zwierzęta
(450)
Policjanci
(441)
Małżeństwo
(424)
Trudne sytuacje życiowe
(423)
Uczucia
(421)
Nastolatki
(413)
Osoby zaginione
(367)
Dziewczęta
(359)
Relacja romantyczna
(351)
Arystokracja
(327)
Magia
(327)
Żydzi
(323)
Życie codzienne
(322)
Ludzie a zwierzęta
(311)
Wybory życiowe
(308)
Matki i córki
(269)
Dziennikarze
(265)
Boże Narodzenie
(260)
Uprowadzenie
(252)
Podróże
(237)
Psy
(236)
Przestępczość zorganizowana
(232)
Władcy
(232)
Poszukiwania zaginionych
(230)
Uczniowie
(219)
Koty
(214)
Polacy za granicą
(214)
Pisarze polscy
(211)
Wakacje
(211)
Seryjni zabójcy
(202)
Prywatni detektywi
(186)
Dziadkowie i wnuki
(185)
Chłopcy
(183)
Ojcowie i córki
(183)
Zakochanie
(177)
Zemsta
(177)
Spisek
(172)
Lekarze
(165)
Politycy
(158)
Fantastyka
(147)
Marzenia
(146)
Pisarze
(144)
Polityka
(139)
Dziecko
(138)
Więźniowie obozów
(137)
Żołnierze
(135)
Wychowanie w rodzinie
(132)
Duchowieństwo katolickie
(131)
Ludzie bogaci
(131)
Mężczyzna
(131)
Władza
(130)
Szpiegostwo
(128)
Aktorzy polscy
(126)
Wojna 1939-1945 r.
(125)
Dojrzewanie
(124)
Samotność
(124)
Wsie
(124)
Trauma
(123)
Zdrada
(122)
PRL
(121)
Śmierć
(119)
Holokaust
(118)
Kłamstwo
(118)
Polacy
(118)
Pomaganie
(117)
Zabójstwo seryjne
(116)
Samorealizacja
(114)
Szlachta
(113)
Opieka nad zwierzętami
(112)
Spadek
(112)
Policja
(111)
Wojsko
(110)
Nazizm
(107)
Studenci
(107)
Wojna
(107)
Historia
(106)
Książęta i księżne
(106)
Las
(106)
Powieść amerykańska
(106)
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(104)
Ojcowie i synowie
(104)
Prowincja
(103)
Przeprowadzka
(103)
Postawy
(102)
Przedszkolaki
(102)
Rody
(101)
Szczęście
(101)
Terroryzm
(101)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Encyklopedie
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(PNiP)
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi. Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz Krause
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja porządkująca zagadnienia dydaktyczne odnoszące się do różnych grup uczniów, którzy wymagają specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych – różnicowania, dostosowywania i harmonizowania. Ze względu na przyjęte kryteria w systematyce dydaktyki specjalnej, uczniowie ci zostali sklasyfikowani w trzech grupach dydaktyk specjalistycznych: zdefiniowane, niezdefiniowane, niedookreślone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej. Obowiązkowa lektura nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także dla wszystkich mających kontakt i pracujących z osobami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inspiracją do napisania tej książki była przede wszystkim chęć poznania i zrozumienia dorosłości osób o niepełnej sprawności intelektualnej, która jest lub nie jest uznana przez rodzinę, specjalistów, pracowników instytucji i innych grup środowiska społecznego. Chciałam zobaczyć, jak osoby te rozumieją, definiują, doświadczają uznania/deficytu uznania własnej dorosłości. Zrozumieć świat dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną to poznać ich osobowość, marzenia, zainteresowania oraz problemy dnia codziennego, będące konsekwencją niepełnosprawności, ale przede wszystkim postaw społecznych konstruowanych w wyniku braku akceptacji dla tego, co inne. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną stało się podmiotem moich zainteresowań, a bohaterami niniejszego opracowania są osoby z orzeczoną niepełnosprawnością intelektualną, które w swoich biografiach doświadczają uznania swojej dorosłości, ale także deficytu uznania, wskutek którego cierpią, czują się osamotnione, a izolując się, pozostają w kręgu grupy defaworyzowanej społecznie. Przez podjęte badania starałam się odczytać, zrozumieć i zinterpretować swoisty tekst społeczny konstruowany przez dorosłe osoby z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną, realizowany w toku różnych interakcji. Aby zrozumieć istotę tych zachowań, usiłowałam poznać prawdziwe znaczenia nadawane przez dorosłe osoby z niepełnosprawnością intelektualną własnemu doświadczeniu. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza, zatytułowana Między niepełnosprawnością a normalnością. Konceptualizacja badań własnych, obejmuje trzy rozdziały, z których dwa traktują o teoretycznych zagadnieniach podjętej problematyki, a jeden z nich odnosi się do metodologicznej części projektu. W pierwszym rozdziale ukazałam uwarunkowania funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością w nowoczesnym świecie. Wyakcentowane zostały takie kategorie, jak: godność, autonomia, szacunek, tożsamość, podmiotowość, jako komponenty wizerunku osób z niepełnosprawnością, oraz te, które zawsze wpływały na kształt teorii fenomenu niepełnosprawności i praktyki w podejmowaniu pracy z osobami odbiegającymi od normy (Głodkowska 2014a, s. 100).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. 316/248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika.)
Podręcznik prezentuje najnowsze podejście do pedagogiki specjalnej, zwane przez specjalistów ortopedagogiką. Dzięki tej pozycji mamy do czynienia z nowym myśleniem na temat osób niepełnosprawnych w życiu społecznym, znacznie poszerzającym rozumienie ich roli i możliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Książka poświęcona została jednej z podstawowych idei pedagogiki specjalnej - integracyjnemu kształceniu osób niepełnosprawnych. Prezentuje współczesny stan wiedzy oraz analizę potrzeb i możliwości urzeczywistnienia tej idei w praktyce edukacyjnej. Przedstawia również analizę sposobów radzenia sobie przez nowoczesne systemy szkolne z integracyjnym kształceniem niepełnosprawnych. (http://www.empik.com/integracyjne-ksztalcenie-niepelnosprawnych-szumski-grzegorz,2316118,ksiazka-p)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne ISSN 0239-6025 ; nr 695)
Celem badań przeprowadzonych przez autorkę było przeanalizowanie najczęściej występujących zmian inwolucyjnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz zbadanie, czy i w jakim zakresie wiek, płeć, miejsce zamieszkania i aktywność zawodowa je różnicują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/190 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej