Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(72)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Książki Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(69)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia Główna
(57)
Oddział dla Dzieci
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 2 Czytelnia
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław
(3)
Fuks Agata
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hoffmann Beata (1964- )
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Winczura Barbara
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dudek Jolanta
(1)
Fedor-Freybergh Peter (1936- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
González Carlos
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jakimowicz Emilia
(1)
Jakubowski Wiktor
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kacak Monika
(1)
Kamińska-Wójcik Joanna Marta
(1)
Kanios Anna
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Laskowska Joanna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Leo-Hongell Veronica (1935- )
(1)
Lewicka Monika
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Miranowicz Adam
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Moroz Henryk
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Piszewski Jacek
(1)
Pióro Barbara
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sacher Wiesława Aleksandra
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagog)
(1)
Stępień Marian
(1)
Szaga Hanna
(1)
Szybist Joanna
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wirkus Łukasz
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Zawada Anna
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Zieliński Józef
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Temat
Przemoc w rodzinie
(4)
Rodzina
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Integracja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Narkomania
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Adopcja
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Animacja kultury
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biografistyka
(1)
C++
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy
(1)
Czytanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci chore
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Epidemie
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Język polski
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Lęk
(1)
Magia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedofilia
(1)
Perfumy i wody toaletowe
(1)
Pielęgnacja chorych
(1)
Pisanie
(1)
Podmiotowość
(1)
Poezjoterapia
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pornografia
(1)
Postawy
(1)
Praca seksualna
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Praktyki absolwenckie
(1)
Prawo karne
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Literatura dla dzieci od 6-8 lat
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Celem niniejszej książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Animacja społeczno-kulturalna jest jednym z kierunków pedagogiki zajmującym się zagadnieniem praktyki wychowawczej i edukacyjnej, realizowanej w obszarze szeroko rozumianej kultury. Można jednak powiedzieć, iż jest to tradycyjne zagadnienie pedagogiki w ogóle, gdyż we wszystkich subdyscyplinach pedagogicznych w mniejszym lub większym stopniu pojawia się i jest podejmowany temat kultury i jej wpływu na proces wychowania. Przy czym chodzi tu nie tylko o fundamentalne dla animacji społeczno-kulturalnej zagadnienie wartości, które jest przecież podstawą każdego myślenia o wychowaniu i edukacji, ale także o konkretne praktyczne rozstrzygnięcia – o wykorzystywanie treści kulturowych w działaniach edukacyjnych. Jest to przestrzeń rozważań i projektów dotyczących wychowania realizowanego przez określone, różnorodne instytucje edukacyjne. Za tym idzie zaś potrzeba nie tylko rozpoznawania i wpisywania się w określony kontekst, dziedzictwo i tożsamość kulturową, ale także odczytywania zmieniających się potrzeb kulturalnych ludzi, co przekłada się na możliwe i potrzebne uczestnictwo w kulturze wszystkich jednostek uczestniczących w życiu społecznym: dzieci, młodzieży, dorosłych oraz osób starych – seniorów. Tradycji rozwoju animacji społeczno-kulturalnej – tak szeroko i specyficznie tu rozumianej: jako praktyki wychowawczej odwołującej się do kultury – można i należy poszukiwać wieloaspektowo, a także w dość odległej przeszłości – na drogach rozwoju pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychospołeczne aspekty przewlekłej choroby somatycznej dziecka - perspektywa ekologiczna; 2. Przewlekła choroba dziecka w aspekcie realizacji zadań życiowych jednostki i rodziny; 3. Wpływ przewlekłej choroby dziecka na funkcjonowanie w roli ojca; 4. Alergia pokarmowa u dzieci - przyczyny, objawy i skutki; 5. Mukowiscydoza - obawy i nadzieje; 6. Wybrane zagadnienia psychosomatyczne w nieswoistych zapaleniach jelit u dzieci; 7. Problemy psychospołeczne i medyczne dzieci z zespołem Downa w procesie wczesnej interwencji w świetle piśmiennictwa i własnych badań naukowych; 8. Wybrane aspekty funkcjonowania dziecka chorego na toczeń rumieniowaty układowy; 9. Dzieci i młodzież z chorobą nowotworową - wybrane zagadnienia; 10. Zespół Gillesa de la Tourette'a - obraz kliniczny zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka; 11. Neuropsychologiczne aspekty nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci; 12. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Dylematy diagnostyczne; 13. Mała Mulan - historia dziewczynki, której nikt nie rozumiał...Wpływ procesu chorobowego na pojawienie się symptomów zaburzeń związanych z lękiem społecznym; 14. Dziecko chore na złość. Studium indywidualnego przypadku małej Eris; 15. Zaburzenia biorozwojowe u dziecka z wadą słuchu; 16. Zaburzenia emocjonalne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym jako pierwotne i wtórne skutki uszkodzenia mózgu; 17. Jak funkcjonuje mózg dzieci z autyzmem? Neurobiologiczne ścieżki zaburzeń autystycznych; 18. Piętno cierpienia. Choroby u dzieci głęboko wielorako niepełnosprawnych; 19. Dziecko niedostosowane społecznie wobec choroby; 20. Aspekty kliniczne i psychologiczne zaburzeń karmienia u niemowląt i małych dzieci; 21. Od jedzenia do mówienia . Problemy związane z karmieniem dziecka chorego; 22. Choroby uwarunkowane genetycznie a wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się; 23. Profilaktyka prozdrowotna wobec uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 14 przy SOSW nr 11 we Wrocławiu; 24. Empatia - wspieranie rozwoju czy wyręczanie? Praca nauczyciela małego dziecka w grupach integracyjnych. [AW]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091)/69 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/84 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca ta nie tylko przyczyni się do pogłębienia wiedzy, lecz także umożliwi lepsze zrozumienie złożonych problemów związanych ze zjawiskiem przemocy seksualnej. Pozycja będzie istotnym źródłem wiedzy dla szerokiego grona czytelników: zarówno teoretyków (pedagogów, socjologów, prawników), studentów, jak i praktyków, zajmujących się zawodowo m.in. problemami patologii społecznych, resocjalizacji oraz pomocy ofiarom przestępstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34/334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bać się czy nie bać? : opowieści terapeutyczne / Klaudia Giese-Szczap. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. - 149, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Czy można przełamać strach przed mówieniem, ciemnością lub burzą? Czy złość mieszka za szafą? Czy dorośli są empatyczni? Jak znaleźć sposób na coś, czego się nie lubi? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez bohaterów bajek Klaudii Giese-Szczap – psychologa z wieloletnim doświadczeniem w terapii dzieci i młodzieży. „Bać się czy nie bać?” to zbiór kilkunastu opowieści terapeutycznych, napisanych z myślą o dzieciach, przeżywających rozmaite trudności. Bajkowy świat jest przedstawiony z dziecięcej perspektywy. Bohaterami opowieści są dzieci, a czasem zwierzęta, które uczestniczą w sytuacjach, mogących wzbudzać w nich lęk. Poprzez identyfikację z bohaterami bajek dziecko może nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i poradzić sobie ze strachem lub z niepokojem. Bajki przeznaczone są dla dzieci w wieku od pięciu do dwunastu lat, lecz mogą z nich korzystać również dzieci starsze, a nawet dorośli, gdyż dotykają one wielu ważnych spraw. Poruszają problem rozmaitych lęków, trudności, pokazują, jak można sobie z nimi radzić. (https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4903961/bac-sie-czy-nie-bac-opowiesci-terapeutyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogia bliskości międzyludzkiej / ks. Grzegorz Godawa. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza ''Impuls'', 2024. - 350, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Publikacja jest wynikiem kilkuletnich refleksji Autora, obserwacji i poszukiwań. Ich szczególną okolicznością było wystąpienie w 2020 r. pandemii COVID-19, wywołanej wirusem SARS-CoV-2. Postawa medyków w tym niełatwym czasie dała podstawy do głębokiego namysłu i stawiania pytań na temat konsekwencji izolacji społecznej, znaczenia bliskości i działań wychowawczych w tym zakresie... [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Magik / Monika Kacak. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017. - 41, [1] strona ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Temat
Książka powinna nieść przesłanie, a rozmowa, wrażliwość, empatia, szacunek i troska względem przyjaciela są najgłębszymi wartościami, jakie mogę dać dzieciom. Magia może rozwijać to, co w nas najlepsze i najcenniejsze, jeśli potrafimy ją dostrzec wokół siebie. Połączmy świat dzieci ze światem dorosłych, przecież w życiu współistnieją obok siebie. Nie ma kawałka tęczy dorosłych i kawałka tęczy dzieci. Pamiętajmy, że jest ona wspólna dla wszystkich. Życzę dzieciom i dorosłym wielu wspólnych rozmów na kawałku tęczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo, umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia, wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji oraz napisana jest przystępnym językiem. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów, rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom. (https://lubimyczytac.pl/ksiazka/145992/dziecko-z-zespolem-nadpobudliwosci-psychoruchowej-adhd-i-add)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cenne źródło wiedzy o pedagogu szkolnym i osobach z niepełnosprawnością, a także o możliwościach i sposobach ich kształcenia oraz szeroko rozumianej profilaktyce. W tym kontekście dzięki walorom poznawczym i dydaktycznym praca zasługuje na pozytywną ocenę. Przeznaczona jest ona dla osób interesujących się zakreślonymi problematykami. – z recenzji prof. zw. dr. hab. Janusza Kirenki
Wartością pracy, a zarazem osiągnięciem autorów i redaktorów naukowych jest przede wszystkim to, że przy dość wyraźnym skoncentrowaniu się na głównym temacie, którym są „role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy”, udało się uniknąć jednostronności w podejściu do poszczególnych obszarów tegoż zagadnienia. Interdyscyplinarność, która dziś wydaje się nie tylko modą, ale i koniecznością, uzewnętrznia się w niniejszym tomie w dobrym tego słowa znaczeniu. – z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mirosława Kowalskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
W prezentowanych w tomiku bajkach ľ będących podstawą mojej pracy z dziećmi - wykorzystałam rym, stąd ich nazwa ľ bajki rymowane. Rym miał pełnić funkcję głównie instrumentacyjną, która polegała na wprowadzeniu bogatszej postaci dźwiękowej. Bohaterowie prezentowanych opowiadań borykają się z problemami, rozwiązują je i zachęcają do myślenia. Pozwalają dziecku uwierzyć w sukces. Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8ľ14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi ľ dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone (w domu rodzinnym, w szkole, w grupie rówieśniczej). W publikacji przedstawiam gotowe scenariusze, dzięki którym osiągnęłam zamierzone cele. Każdy z nich był wielokrotnie sprawdzony w praktyce. Pomocne w pracy były rysunki przygotowane według własnego pomysłu. Bajki te napisałam z myślą o nauczycielach-wychowawcach, nauczycielach szkół specjalnych, bibliotekarzach, pedagogach szkolnych oraz tych wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą. ä[ů] opiniowaną książkę uważam za bardzo wartościową merytorycznie, potrzebną i pożyteczną społecznie, a przy tym pilnie oczekiwaną przez wychowawców różnego rodzaju świetlic terapeutycznych i środowiskowych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, logopedów i innych terapeutów. Jej Autorce ľ Pani Agnieszce Łabie ľ chciałabym tą drogą pogratulować udanego przedsięwzięcia i podziękować za trud włożony w jej przygotowanie. Chciałabym pogratulować Pani zarówno koncepcji metodologicznej, jak i udanej próby rozbudzenia zainteresowania poruszaną problematyką nie tylko u nauczycieli, wychowawców i terapeutów, ale może i rodziców, którzy często nie wiedzą, jak radzić sobie z problemami dzieci tak wyjątkowych, jak dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które często wymagają wsparcie i pomocy z zewnątrzö.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/B-Podręczny (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęta przez Jolantę Maćkowicz problematyka przemocy wobec osób starszych jest nie tylko ważna, ale także niezmiernie aktualna, gdyż zjawiska poniżania, zaniedbywania, lekceważenia bądź maltretowania ludzi starzejących się i starych nie są czymś nowym i zaskakującym w naszych czasach, a przestrzeń aktów i/lub działań nabierających znamion przemocy jest rozległa – od niechęci, zaniedbywania czy lekceważenia podstawowych potrzeb przez psychiczne i fizyczne maltretowanie aż do pozbawienia życia czy eksterminacji włącznie […]. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Adama A. Zycha
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36/54 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi ujęcie teoretyczno-empiryczne problematyki przemocy w wychowaniu rodzinnym. Celem badawczym autorki było poznanie zjawiska przemocy w rodzinie wobec dziecka (rozmiarów, uwarunkowań i skutków) oraz poglądów uczniów, rodziców i nauczycieli na temat stosowania przemocy w wychowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/121 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej