Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(42)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Czytelnia Główna
(35)
Oddział dla Dzieci
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Autor
Gasper Dorota
(2)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Setiawan Iwan
(2)
Baran Katarzyna
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bednarski Arkadiusz
(1)
Bielakowski Cezary (1968- )
(1)
Bisewski Tadeusz
(1)
Bogacz-Wojtanowska Ewa
(1)
Bratkowski Stefan (1934- )
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Cichosz Adam
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Daniluk Piotr
(1)
Domagała Joanna (ekonomia)
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dubel Przemysław
(1)
Dunal Patryk
(1)
Furman Witold
(1)
Gajda Gabriela
(1)
Gans Joshua (1968- )
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gołębiowski Janusz W. (1928- )
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grocki Romuald
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głodek Paweł
(1)
Jasiński Andrzej H
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(1)
Jurgilewicz Marcin
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kałucki Krzysztof
(1)
Klein Grzegorz
(1)
Klepacki Bogdan (1953- )
(1)
Kolenda Dawid
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krejca-Pawski Izabela
(1)
Krulczuk Justyna
(1)
Król Mariola (rachunkowość)
(1)
Kuczyńska-Cesarz Anna
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lew Grzegorz
(1)
Maciejczak Mariusz
(1)
Maciąg Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Maruszewska Ewa Wanda
(1)
Mazur Stanisław (1969- )
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Michalski Konrad (ekonomia)
(1)
Mickle Tripp
(1)
Mucha Wojciech (1983- )
(1)
Nisztor Piotr (1984- )
(1)
Ostrowska Izabela (ekonomia)
(1)
Paszkowska Małgorzata (prawo)
(1)
Perkowska Aleksandra (logistyka)
(1)
Pikos Anna
(1)
Puciato Daniel
(1)
Rogalski Michał
(1)
Rokicki Tomasz (ekonomia)
(1)
Roman Monika
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Solarz Jan Krzysztof
(1)
Soszyńska Zofia
(1)
Sutton Robert I
(1)
Szafrański Michał
(1)
Szczerbak Monika
(1)
Szczypa Piotr
(1)
Szymańska Elżbieta Jadwiga
(1)
Słupińska Kamila
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Wałęga Grzegorz (1980- ). Autor
(1)
Weremczuk Arkadiusz
(1)
Wicki Ludwik
(1)
Wojciechowska-Filipek Sylwia
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wyligała Helena Ewa (1976- )
(1)
Wysokiński Marcin
(1)
Zaborowski Adam (1948- )
(1)
Zelek Leszek
(1)
Zielińska Anetta
(1)
Zinserling Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(41)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Menedżerowie
(6)
Ekonomiści
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Kierownicy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Lekarze
(1)
Pielęgniarki
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Zarządzanie
(10)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Przedsiębiorstwo
(4)
Innowacje
(3)
Marketing
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
COVID-19
(2)
Logistyka
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Afera podsłuchowa (Polska ; 2014)
(1)
Analiza PEST
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza ekonomiczna
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Apple Inc
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Blog
(1)
Bukieciarstwo
(1)
Cook, Timothy D. (1960- )
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dyplomacja
(1)
Ekonomia
(1)
Elita ekonomiczna
(1)
Epidemie
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse
(1)
Finansowanie
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Foresight
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Hotele
(1)
Informatyzacja
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Ive, Jonathan (1967- )
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrola państwowa
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Koszty społeczne
(1)
Kulczyk, Jan (1950-2015)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing narodowy
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Menedżerowie
(1)
Metoda Delphi
(1)
Milionerzy
(1)
Negocjatorzy
(1)
Nowe Zarządzanie Publiczne
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ocena pracowników
(1)
Oceny pracowników
(1)
Ochrona danych
(1)
Ochrona ludności
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja i zarządzanie
(1)
Organizacje
(1)
Oszczędność
(1)
Partnerstwo lokalne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka rachunkowości
(1)
Praca
(1)
Praca społeczna
(1)
Prawo ochrony zdrowia
(1)
Projektowanie badań naukowych
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo informatyczne
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Przemysł komputerowy
(1)
Przywództwo
(1)
Rachunek kosztów działań
(1)
Rachunkowość
(1)
Rachunkowość finansowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rewizja finansowa
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Monografia
(8)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1780)
Socjologia i społeczeństwo
(568)
Medycyna i zdrowie
(520)
Edukacja i pedagogika
(506)
Psychologia
(417)
Zarządzanie i marketing
(42)
Religia i duchowość
(308)
Kultura i sztuka
(299)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(283)
Literaturoznawstwo
(252)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(238)
Podróże i turystyka
(232)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(217)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(199)
Rozwój osobisty
(185)
Biologia
(179)
Kulinaria
(155)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(129)
Kultura fizyczna i sport
(114)
Hobby i czas wolny
(105)
Etnologia i antropologia kulturowa
(95)
Styl życia, moda i uroda
(75)
Geografia i nauki o Ziemi
(62)
Fizyka i astronomia
(49)
Językoznawstwo
(47)
Inżynieria i technika
(46)
Nauka i badania
(43)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(42)
Filozofia i etyka
(40)
Ochrona środowiska
(40)
Informatyka i technologie informacyjne
(39)
Media i komunikacja społeczna
(36)
Rolnictwo i leśnictwo
(31)
Praca, kariera, pieniądze
(30)
Architektura i budownictwo
(26)
Transport i logistyka
(22)
Chemia
(20)
Dom i ogród
(20)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(18)
Matematyka
(14)
Archeologia
(7)
Styl życia, moda, uroda
(6)
Obronność i bezpieczeństwo narodowe
(2)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Browne, Hablot Knight
(1)
Etnografia i antropologia
(1)
Fizyka
(1)
Geografia
(1)
Kultura fizyczna i Sport
(1)
Podróże i tyrystyka
(1)
Projektowanie mody
(1)
Romans
(1)
Samorealizacja
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tego typu przeglądowe i porządkujące pozycje są niezwykle ważne i potrzebne zarówno dla badaczy jak i szerszego grona czytelników. Funkcjonują one jako swoiste ?drogowskazy? czy punkty orientacyjne w gąszczu szczegółowych studiów i analiz. Wyróżniającą zaletą tej konkretnej monografii jest sposób pokazania dynamiki i powiązań dwóch kluczowych kategorii, czyli przywództwa i zarządzania w kontekście kryzysu, a więc stanu, który coraz częściej będzie towarzyszył naszemu życiu indywidualnemu i zbiorowemu, czy tego chcemy, czy nie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35/144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblia sprzedaży / Arkadiusz Bednarski. - Wydanie 2., rozszerzone. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2016. - 502 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Onepress Exclusive)
Księga ta nie bez przyczyny zwie się „Biblią”. Znajdziesz w niej oto wszelkie mądrości niezbędne do tego, by stać się handlowcem skutecznym. Księga Wejścia odsłoni przed Tobą prapoczątki handlowania, usystematyzuje Twą wiedzę i obali mity. Księga Przyczyny zmotywuje Cię, ukazując Ci prawdy z dziedziny psychologii, zmieni Twe nastawienie do siebie samego, otoczenia i procesu sprzedaży. Zagłębiając się w Księgę Metody, opanujesz konkretne techniki i udoskonalisz swój zawodowy warsztat. Księga Drogi mówi, jaki jest dziś i jaki w przyszłości może stać się świat sprzedaży. Ostatnia księga - Księga Pasji - stanie się dla Ciebie niewyczerpanym źródłem inspiracji i motywacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najbogatszy Polak. Pozostawił majątek wart 15 mld złotych. Nawet najwięksi wrogowie z szacunkiem mówili o skali jego przedsięwzięć. Drapieżny kapitalista i hojny filantrop. Ikona transformacji polskiej gospodarki. Człowiek, który z upodobaniem kolekcjonował zarówno dzieła sztuki, jak i znajomości z możnymi tego świata. Hanna Suchocka radziła się go, czy ma objąć posadę premiera RP. Przyjmował go Donald Tusk. Do jego firmy zaglądał Marian Krzaklewski. Szczególne relacje łączyły go z prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim, do którego miał nieograniczony dostęp.
Książka zawiera wypowiedzi Jana Kulczyka, których udzielił nam przed śmiercią w Wiedniu. Opowiada o drodze do bogactwa i zdarzeniach, bez których nie osiągnąłby swojej pozycji. Polemizuje z krytyką i zarzutami, jakie towarzyszyły mu odkąd zaczął zarabiać duże pieniądze. Po raz pierwszy opowiada o kulisach swoich największych inwestycji. Zdradza w kim upatrywał swojego największego wroga i kto mógł stać za nagraniami kelnerów. Osobiste relacje to najważniejsza część jego narracji. Bo jak lubił mawiać doktor Jan Kulczyk, interesy robi się z ludźmi, a nie z firmami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
7 kroków do własnej firmy / Tadeusz Bisewski. - Warszawa : Edgard, 2015. - 235 stron ; 21 cm.
(Samo Sedno. Biznes)
Własna firma to wyzwanie, ale i wygodna forma rozwoju zawodowego, która daje możliwość realizacji indywidualnej wizji prowadzenia biznesu. Zaplanuj własny biznes, załóż firmę i zacznij na niej zarabiać! Poradnik 7 kroków do własnej firmy skutecznie przeprowadzi cię przez wszystkie etapy zakładania biznesu, od najważniejszych aspektów planowania działalności, takich jak: dobry biznesplan, forma prawna i źródła finansowania, przez załatwianie formalności, aż do etapu zatrudniania pracowników i poszukiwania nowych możliwości sprzedaży i promocji. Z książką przygotujesz efektywną strategię działania i rozwiniesz własny biznes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kobiety w Zarządzaniu)
Książka jest zbiorem opracowań przedstawiających sylwetki konkretnych organizatorek bądź grup liderek zarówno aktywnych współcześnie, jak i postaci historycznych. Takie podejście pozwala wyprowadzić z cienia liderki i organizatorki - przywrócić pamięć tych już nieżyjących oraz zwrócić uwagę na problemy, z jakimi borykają się dzisiaj kobiety aktywne na polu tradycyjnie zarezerwowanym dla mężczyzn. Sama tematyka zbioru wprowadza kobiecy punkt widzenia, gdyż autorzy nie omawiają jedynie sylwetek kobiet przywódczyń, które osiągnęły sukces w męskim świecie zarządzania (choć i takie sylwetki w zbiorze się znajdują), lecz organizatorki właśnie, które często bardziej wspierają, niż dowodzą. Cechą łączącą wszystkie opracowania jest zastosowana w badaniach metodyka - wszystkie rozdziały oparte zostały na badaniach jakościowych. Takie podejście metodologiczne daje możliwość oddania głosu samym kobietom i opowiedzenia ich historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wprowadzenie do negocjacji, komunikacja, fazy procesu negocjacji, techniki negocjacyjne, komunikacja werbalna i niewerbalna, aspekty kulturowe i savoir-vivre w komunikacji.
W dynamicznie zmieniającym się współczesnym świecie niezmienna pozostaje wartość dobrych relacji oraz umiejętności nawiązywania i utrzymywania porozumienia między różnymi stronami. Opanowanie sztuki negocjacji i komunikacji międzyludzkiej staje się podstawowym atrybutem nie tylko profesjonalnych negocjatorów, ale również wszystkich osób, które zawodowo wchodzą w interakcje międzyludzkie. W książce omówiono istotę i przygotowanie do negocjacji, fazy procesu negocjacji, techniki negocjacyjne, komunikację werbalną i niewerbalną, aspekty kulturowe i savoir-vivre w komunikacji. Książka adresowana jest do osób praktycznie i teoretycznie zajmujących się problemami negocjacji i komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/89 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie emocjami w organizacji / Adam Cichosz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 248 stron ; 23 cm.
W książce przedstawione zostały elementarne oraz najistotniejsze zagadnienia i ujęcia procesów emocjonalnych, a w szczególności ich udział w procesach percepcji, myślenia, uwagi i pamięci. Należy pamiętać, że procesy poznawcze oraz ich determinanta emocjonalna mają decydujący wpływ na kształtowanie się kultury organizacyjnej, w niej na aksjologię organizacji, procesy interpersonalne, a w tym na komunikację międzyludzką, system norm oraz reguł, jakie w niej obowiązują, panujący w niej klimat i układy baryczne emocji, motywacji oraz postaw pracowniczych, wraz z wymiarem materialnym kultury i strukturą ?zyczną organizacji. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu / redakcja naukowa Wojciech Czakon. - Wydanie III rozszerzone. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2020. - 459 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycję badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie jak: – podstawy metodologii nauk o zarządzaniu – główne typy badań, kierunki rozwoju metodologii oraz sposoby przygotowania badań, – problematyka badań interpretatywnych – specyfika badań jakościowych, procedury realizacji studiów przypadków, eksperymentów i symulacji, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu, – badania ilościowe – istota tych badań, podstawowe oraz zaawansowane techniki operacjonalizacji, modelowania i testowania, metody wielokryterialnej analizy decyzyjnej.
Trzecie wydanie książki wzbogaca wcześniejsze treści o nowe tematy, m.in. stawianie problemów naukowych, oryginalność badań, kryteria oceny rygoru metodycznego, wprowadzenie do badań jakościowych i ilościowych, a także badań operacyjnych. Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji, turystyce, badaniach operacyjnych, a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/88 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza zagrożeń sektorowych dla bezpieczeństwa / Piotr Daniluk, Helena Wyligała. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 253 strony : ilustracje ; 24 cm.
W obliczu dynamicznie zmieniających się uwarunkowań globalnych i regionalnych umiejętność prognozowania i uwzględniania ryzyk sektorowych w planowaniu strategicznym zwiększa powodzenie zarządzania bezpieczeństwem różnego rodzaju przedsięwzięć – na poziomie indywidualnych decyzji biznesowych, przez samorząd lokalny, po instytucje i podmioty krajowe. Niniejsza monografia zawiera niezbędny ku temu zestaw informacji teoretycznych o narzędziach stosowanych w analizie sektorowej dla bezpieczeństwa. Dzięki książce czytelnik zapozna się z przeglądem metod planowania i analizy strategicznej: foresight, delfickiej, PEST, scenariuszowej i SWOT. Ponadto omówione w niej przykłady planowania strategicznego ukazują sposoby wykorzystania i możliwości zastosowania konkretnych instrumentów do tworzenia wizji i strategii rozwoju różnych obszarów aktywności sektorowych. Wartością książki jest więc jej praktyczny charakter, bowiem holistyczne uwzględnianie różnego rodzaju ryzyk i interakcji zachodzących między nimi prowadzi do unikania niepowodzeń lub redukcji strat. Monografia adresowana jest do praktyków sektora bezpieczeństwa, administracji i biznesu, doradców w zakresie planowania strategicznego i zarządzania bezpieczeństwem, badaczy metodologii bezpieczeństwa oraz społeczności akademickiej. (https://ksiegarnia.difin.pl/analiza-zagrozen-sektorowych-dla-bezpieczenstwa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35/136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Na okładce i stronie tytułowej: najsłynniejsza książka o zarządzaniu.
Tytuł oryginału: The practice of management. Nazwa autora posłowia pod tekstem.
Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach: - po pierwsze jako „biznes”, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta; - po drugie jako „organizację”, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością; - po trzecie jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/79 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia wielopłaszczyznowe ujęcie zarządzania projektami współfinansowanymi z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w kontekście rozwoju regionalnego. W obliczu bieżącej debaty o przyszłości polityki spójności UE i formułowanych argumentów o nowych kierunkach interwencji strukturalnej, które implikują zmiany na wszystkich poziomach rozwoju regionalnego, problem podjęty w pracy należy uznać za aktualny i ważny dla dyscypliny nauk o zarządzaniu. Publikacja może być przydatna zwłaszcza dla pracowników urzędów centralnych i regionalnych w Polsce ubiegających się o projekty finansowane z funduszy Unii Europejskiej. Jest ona adresowana również do pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów i słuchaczy szkół menedżerskich i programów MBA. Zalecić ją można również do wykorzystania przez środowisko biznesu jako pomoc w określaniu kierunków rozwoju przedsiębiorstw w kontekście możliwości uzyskania finansowania zgodnie z priorytetami wspieranymi w strategicznych programach Unii Europejskiej i Polski. (https://www.empik.com/zarzadzanie-funduszami-strukturalnymi-unii-europejskiej-a-polityka-rozwoju-regionalnego-dubel-przemyslaw,p1263557658,ksiazka-p)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. UE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna rachunkowość postrzegana jako system informacyjno-kontrolny stanowi zasadnicze źródło informacji, które może być wykorzystane w procesie zarządzania ryzykiem. Rola rachunkowości w tym zakresie przejawia się w różnych sferach, przede wszystkim poprzez identyfikację ryzyka, informowania o nim, a także pomiarze i kontroli z wykorzystaniem sprawdzonych w praktyce instrumentów systemu rachunkowości, w tym poprzez podstawy formalne działania systemu rachunkowości, w szczególności przepisy prawa i normy, a także poprzez rozwiązania zarządcze i instytucjonalne, stanowiące otoczenie systemu rachunkowości. Celem niniejszej monografii jest przedstawienie wybranych problemów i zagadnień związanych z ryzykiem we współczesnej rachunkowości, ze szczególnym uwzględnieniem roli systemu rachunkowości w procesie zarządzania ryzykiem. Całość opracowania stanowi zbiór wybranych problemów związanych z ryzykiem we współczesnej rachunkowości, przedstawionych w sposób korespondujący z elementami procesu zarządzania ryzykiem, tj. informowaniu o ryzyku, identyfikacji ryzyka, a także pomiarze i kontroli ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka nadużyć. Do realizacji sformułowanego celu zastosowano metodę analizy i krytyki źródłowej, w której uwzględniono literaturę krajową i obcojęzyczną z zakresu rachunkowości i zarządzania ryzykiem, a także dokonano przeglądu wyników badań dotyczących ryzyka nadużyć gospodarczych. (https://ksiegarnia.difin.pl/ryzyko-we-wspolczesnej-rachunkowosci)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dylemat przełomowej innowacji / Joshua Gans ; przekład Zofia Soszyńska. - Wydanie 2 (pierwsze wydanie w Wydanictwie Naukowym PWN). - Warszawa : PWN, 2020. - 241 stron : ilustracje ; 21 cm.
Tytuł oryginału: The disruption dilemma, 2016.
Pozycja omawiająca istotę zjawiska przełomowej innowacji. Autor przekonuje, że zjawiskiem tym można zarządzać, jeśli zrozumie się jego źródła i wiec, jak na nie reagować. Książka jest skierowana głównie do menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Duża dynamika otoczenia, gwałtowny postęp technologiczny, rosnące napięcia polityczne, wzmożenie znaczenia interesów narodowych i pandemia COVID-19, związane z coraz większą złożonością, niepewnością i podwyższonym ryzykiem, spowodowały powstanie wielu wyzwań znacząco wpływających na zmiany w sposobach zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami i kreowaniu ich systemów logistycznych. Procesy logistyczne coraz bardziej determinują wyniki współczesnych przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw. Monografia jest szczególnie wartościową pozycją ze względu na aktualność tematu, a zwłaszcza jej walory naukowe oraz aplikacyjne. Książka przedstawia rozważania koncentrujące się na problematyce zarządzania procesami logistycznymi we współczesnych przedsiębiorstwach i kreowanych przez nie łańcuchach dostaw w kontekście kształtowania wyników przedsiębiorstwa. Rozważania i analizy oparto na najbardziej aktualnej, krajowej i zagranicznej, literaturze z zakresu zarządzania, ekonomii, finansów i logistyki oraz najnowszych badaniach empirycznych przeprowadzonych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów. Prezentowane w pracy autorskie wyniki badań empirycznych istotnie powiększają wiedzę o zarządzaniu procesami logistycznymi we współczesnych polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych w kontekście kształtowania wyników ekonomicznych i rynkowych przedsiębiorstwa przed pandemią COVID-19 i w pierwszych miesiącach pandemii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kryzysowe : dobre praktyki / Romuald Grocki. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 171 stron : ilustracje ; 23 cm.
W publikacji przedstawiono kompleksowo całokształt zagadnień dotyczących systemu zarządzania kryzysowego, ujmując poszczególne obszary jako elementy modelu dobrych praktyk. Na uwagę zasługuje uwzględnienie takich zagadnień jak standardowe procedury operacyjne, świadomość czy kwantyfikacja pojęć stosowanych w zarządzaniu kryzysowym, które do tej pory nie były w szerszym zakresie ujmowane w polskich wydawnictwach. Przedstawione rozwiązania są uniwersalne i mogą być stosowane i wykorzystywane, bez względu na zmiany prawne czy organizacyjne, gdyż podstawowe zasady są niezmienne. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i uzupełnione informacjami, dotyczącymi m.in. ewakuacji osób niepełnosprawnych czy zwierząt podczas sytuacji zagrożenia. (https://www.empik.com/zarzadzanie-kryzysowe-dobre-praktyki-grocki-romuald,p1238966100,ksiazka-p)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/74 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/68 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek, Anna Pikos. - Wydanie I. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przejrzysty układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przyjazną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują proces przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach ułatwiają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Praktyczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają również kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu realnych problemów związanych z zarządzaniem. Autorzy odnoszą się również do trudnych wyzwań, z którymi mierzą się współcześni menedżerowie. Dzięki temu Czytelnicy, którzy nie są jeszcze praktykami zarządzania, będą lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów i pełnienia funkcji menedżera we współczesnych organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/90 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wprowadza czytelnika w świat skomplikowanych konfliktów społecznych, których źródłem są niebezpieczne instalacje i projekty infrastrukturalne (np. elektrownie atomowe, składowiska odpadów, wielkie zapory wodne, maszty telefonii komórkowej, rozbudowy lotnisk itp.) oraz innowacje technologiczne wprowadzane zanim nauka w pełni rozpozna ich konsekwencje. Autorzy książki śledzą genezę konfliktów technologicznych, analizując przyczyny społecznych awersji do technologii, ostrzegają przed zagrożeniami, jakie konflikty technologiczne niosą dla bezpieczeństwa wewnętrznego, a także poszukują skutecznych sposobów przezwyciężania takich konfliktów lub zapobiegania im „u źródła”. W książce zaprezentowana została panorama problemów, z jakimi boryka się administracja publiczna, próbująca pogodzić interesy rozwoju gospodarczego państwa i regionów oraz interesy prywatnego biznesu, z potrzebami bezpieczeństwa i oczekiwaniami ludności obejmującymi potrzebę ochrony przed niepożądanymi skutkami technologicznych transformacji. W tej książce czytelnik znajdzie obszerny katalog nowoczesnych rozwiązań wypróbowanych w krajach europy zachodniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Negocjacje / Krzysztof Kałucki. - Warszawa : Difin, 2022. - 238, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Książka odnosi się do jednego z najpopularniejszych działań, którego jesteśmy uczestnikami każdego dnia. We współczesnym świecie (nie tylko biznesu) skuteczne negocjacje nie są oparte na wykorzystaniu spektakularnego wachlarza wielu technik negocjacyjnych, ale na komunikacji i zarządzaniu emocjami. Zawodowi negocjatorzy nie skupiają się na atakowaniu drugiej strony poprzez wyrafinowane techniki perswazyjne, ale na poszukiwaniu i szybkim dochodzeniu do obustronnie korzystnych rozwiązań. Dlaczego warto przeczytać tę publikację? 1. Książka zawiera informacje i źródła publikacji dotyczących prowadzenia nowoczesnych procesów negocjacyjnych. 2. Jest uniwersalna w swoim przekazie, tak jak uniwersalne są negocjacje. 3. Odnosi się do publikacji, których autorami są zawodowi negocjatorzy z obszaru biznesu i służb specjalnych. 4. Zawiera wyniki autorskich badań dotyczących negocjacji i kompetencji na stanowisku zawodowego negocjatora. 5. Zawiera wywiady z osobami, które reprezentują różne obszary życia społecznego i w swojej pracy wykorzystują zasady negocjacji. 6. Prowokuje do dyskusji na temat przyszłości prowadzenia procesów negocjacyjnych przy udziale sztucznej inteligencji. 7. Opisuje elementy dotyczące zaawansowanych procesów negocjacyjnych, jak profilowanie behawioralne i wykrywanie kłamstwa. 8. Może być wykorzystana jako poradnik negocjacji w życiu prywatnym, jak i podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005/86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing 5.0. to najnowsza książka autorytetu w zakresie marketingu, Philipa Kotlera, i jego współpracowników: Hermawana Kartajaya oraz Iwana Setiawana. Skupiają się w niej głównie na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: szybkim postępie technologicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych. Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu 5.0 są także technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają pomóc marketerom w stworzeniu, zakomunikowaniu, dostarczeniu i uatrakcyjnieniu wartości oferowanej na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Autorzy przyglądają się przykładom zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych w różnych firmach, jednocześnie pokazują jak samodzielnie zaprojektować strategię wykorzystującą technologię odpowiednią dla różnych celów marketingowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33/400 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej