Komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(29)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(3)
Czytelnia Główna
(24)
Oddział dla Dzieci
(3)
Filia nr 4 Wypożyczalnia
(1)
Autor
Adamowski Janusz Włodzimierz (1952- )
(1)
Adamski Andrzej (ksiądz)
(1)
Ambrożewski Jacek (1989- )
(1)
Bae Doona (1979- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bidegain Thomas
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Bliuj-Stodulska Patricija
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Castells Manuel (1942- )
(1)
Chabat Alain (1958- )
(1)
Czerwiec Małgorzata (pedagog)
(1)
Draheim Szymon Emilia
(1)
Dąbała Jacek (1959- )
(1)
Ekman Paul
(1)
Fonfara Andrzej
(1)
Gajlewicz Michał
(1)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(1)
Galpérine Evgueni (1974- )
(1)
Gardin Blanche (1977- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Hamlin Sonya
(1)
Hasson Gill (1958- )
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kerth Maria
(1)
Kloza-Rozwadowska Anna
(1)
Knapp Herschel
(1)
Konieczna Angelika
(1)
Kosek Marta (grafik)
(1)
Kossowska Agnieszka
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kozak Robert (1964- )
(1)
Lartigau Eric (1964- )
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Laskowska Małgorzata (teolog)
(1)
Leigh White Abbie
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Malarecka Bogumiła
(1)
Marcyński Krzysztof
(1)
McAmdrew Sean
(1)
Michalski Maciej
(1)
Morżoł Ilona
(1)
Murray Douglas (1979- )
(1)
Ornatowska Agnieszka
(1)
Prochera Ireneusz
(1)
Płóciennik Paweł (1987- )
(1)
Rosenberg Marshall B. (1934-2015)
(1)
Rosińska Klaudia (1990- )
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Skelnik Klaudia
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Sławecka Monika (1987- )
(1)
Tangy Laurent
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Tomanek Paweł
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Witek Ewelina
(1)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Šmid Wacław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
francuski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Film belgijski
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2143)
Rodzina
(1261)
Przyjaźń
(1205)
Tajemnica
(990)
Miłość
(989)
Komunikacja społeczna
(-)
Relacje międzyludzkie
(872)
II wojna światowa (1939-1945)
(653)
Śledztwo i dochodzenie
(610)
Zabójstwo
(602)
Rodzeństwo
(481)
Sekrety rodzinne
(481)
Dzieci
(451)
Zwierzęta
(450)
Policjanci
(441)
Małżeństwo
(424)
Trudne sytuacje życiowe
(423)
Uczucia
(421)
Nastolatki
(414)
Osoby zaginione
(367)
Dziewczęta
(359)
Relacja romantyczna
(351)
Arystokracja
(327)
Magia
(327)
Żydzi
(323)
Życie codzienne
(322)
Ludzie a zwierzęta
(311)
Wybory życiowe
(308)
Matki i córki
(269)
Dziennikarze
(265)
Boże Narodzenie
(260)
Uprowadzenie
(252)
Podróże
(237)
Psy
(236)
Przestępczość zorganizowana
(232)
Władcy
(232)
Poszukiwania zaginionych
(230)
Uczniowie
(219)
Koty
(214)
Polacy za granicą
(214)
Pisarze polscy
(211)
Wakacje
(211)
Seryjni zabójcy
(202)
Prywatni detektywi
(186)
Dziadkowie i wnuki
(185)
Chłopcy
(184)
Ojcowie i córki
(183)
Zakochanie
(177)
Zemsta
(177)
Spisek
(172)
Lekarze
(165)
Politycy
(158)
Fantastyka
(147)
Marzenia
(146)
Pisarze
(144)
Polityka
(139)
Dziecko
(138)
Więźniowie obozów
(137)
Żołnierze
(135)
Wychowanie w rodzinie
(132)
Duchowieństwo katolickie
(131)
Ludzie bogaci
(131)
Mężczyzna
(131)
Władza
(130)
Szpiegostwo
(128)
Aktorzy polscy
(126)
Wojna 1939-1945 r.
(125)
Dojrzewanie
(124)
Samotność
(124)
Wsie
(124)
Trauma
(123)
Zdrada
(122)
PRL
(121)
Śmierć
(119)
Holokaust
(118)
Kłamstwo
(118)
Polacy
(118)
Pomaganie
(117)
Zabójstwo seryjne
(116)
Samorealizacja
(114)
Szlachta
(113)
Opieka nad zwierzętami
(112)
Spadek
(112)
Policja
(111)
Wojsko
(110)
Nazizm
(107)
Studenci
(107)
Wojna
(107)
Historia
(106)
Książęta i księżne
(106)
Las
(106)
Powieść amerykańska
(106)
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(104)
Ojcowie i synowie
(104)
Prowincja
(103)
Przeprowadzka
(103)
Postawy
(102)
Przedszkolaki
(102)
Rody
(101)
Szczęście
(101)
Terroryzm
(101)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa Zachodnia
(1)
Powiat średzki (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Poradniki
(4)
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Komedia
(1)
Mowy i homilie papieskie
(1)
Orędzia papieskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publicystyka
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Psychologia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Sensus)
U dołu okł.: Sekretne prawa przyjaźni.
Umiejętność nawiązywania dobrych kontaktów z innymi i przebywanie w otoczeniu życzliwych ludzi to rzeczy szalenie istotne dla jakości naszego życia. Tylko w bezpiecznym, pełnym pozytywnych emocji otoczeniu możemy w pełni rozwinąć swoje zdolności, wykorzystać potencjał, osiągnąć spokój ducha i harmonię. Jednak zyskiwanie powszechnej sympatii to sztuka, która nie każdemu się udaje. Jeśli chcesz dołączyć do grona szczęśliwców mających wokół siebie mnóstwo wiernych przyjaciół, dobrych kolegów i uczynnych znajomych, pora zmienić front i zacząć działać na swoją korzyść. Pomoże Ci w tym nowe wydanie książki Agnieszki Ornatowskiej. Znajdziesz tu wszystkie powody, dla których czasem można, a nawet należy posłużyć się niewinną manipulacją. Sprawdzisz, co przyciąga do Ciebie innych ludzi. Nauczysz się zmieniać świat wokół siebie w taki sposób, by inni czuli się z Tobą lekko i radośnie. Poznasz istotne sekrety komunikacji werbalnej i niewerbalnej Ś odkryjesz, co zniechęca, a co zachęca do kontaktów z Tobą. Dowiesz się także, jak pielęgnować przyjaźń, by nigdy się nie skończyła, i poczytasz o najbardziej lubianych ludziach. A wisienką na torcie będzie zapis pewnego seansu hipnotycznego... Czytaj i zmieniaj świat!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie przytytułowej: Obserwacje, uczucia, potrzeby, prośby.
Oto najnowsza książka twórcy "Porozumienia bez Przemocy". Autor podsumowuje w niej swoje wieloletnie doświadczenie w praktycznym zastosowaniu rewolucyjnej metody komunikacji. Pokazuje, jak dotrzeć do sedna konfliktów i rozwiązywać je bez użycia przemocy. Podkreśla znaczenie świadomości swoich potrzeb oraz umiejętności empatycznego rozumienia potrzeb innych ludzi. Uczy znajdowania strategii działania, które zaspokajają potrzeby wszystkich stron. Radzi, jak przekształcić złość w pozytywne działanie. Dzieli się swoją techniką prowadzenia warsztatów i pracy z ludźmi. Z jego doświadczenia skorzystają psychologowie, terapeuci, nauczyciele, rodzice, menedżerowie oraz osoby szukające inspiracji w rozwoju osobistym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fake news : geneza, istota, przeciwdziałanie / Klaudia Rosińska. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 303 strony : ilustracje ; 21 cm.
Jak przeciwdziałać dzisiejszemu kryzysowi zaufania do mediów? Choć rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości, zwanych fake newsami, jest obecnie powszechnym i bardzo niebezpiecznym problemem, wciąż nie udało się opracować skutecznych metod przeciwdziałania mu. Częściowo może wynikać to z faktu, że dotąd skupiano się głównie na analizie skutków i mechanizmów rozpowszechniania zjawiska fake newsów, a nie jego genezy. Publikacja Klaudii Rosińskiej poszerza dotychczasową perspektywę badawczą o ten stosunkowo nowy obszar, koncentrując się na ukazaniu fake newsów jako elementu szerszych procesów związanych z przekazywaniem i odbiorem informacji. Autorka rozważa między innymi: Jak można zdefiniować i sklasyfikować zjawisko fake newsów? Jakie czynniki technologiczne i psychologiczne wpływają na występowanie fake newsów na bezprecedensową skalę? W jaki sposób zjawisko fake newsów było badane dotychczas? Dlaczego obecne sposoby rozwiązania problemu dezinformacji są mało skuteczne? W jaki sposób dziennikarze oraz indywidualni odbiorcy wpływają na skalę fałszywych przekazów w mediach i co możemy zrobić, by naprawić sytuację? Książka zawiera omówienia fake newsów znanych z polskiej przestrzeni cyfrowej, odnośniki do użytecznych narzędzi weryfikacji treści w Internecie oraz liczne materiały dydaktyczne i infografiki. Stanowi kompendium wiedzy dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych na kierunkach społecznych i humanistycznych, a także dziennikarzy, nauczycieli oraz instytucji zajmujących się edukowaniem społeczeństwa obywatelskiego. Będzie też odkrywczą lekturą dla wszystkich zainteresowanych wpływem mediów na jednostki i całe społeczeństwa, w tym wojną informacyjną i cyberbezpieczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przestrzeń w kształtowaniu relacji międzyludzkich / Wiesław Sikorski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 301, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
W książce omówiono zagadnienia dotyczące bardziej świadomego korzystania z otaczającej nas przestrzeni do kształtowania naszego życia i codziennych relacji z innymi ludźmi. Przestrzeń wpływa bowiem na nasze emocje, tożsamość, postawy i zachowania, a w konsekwencji na sposoby porozumiewania się. Otoczenie fizyczne, w którym przebywamy, nie zawsze nam sprzyja, jednak po lekturze prezentowanej książki możemy mieć większy wpływ na to, żeby środowisko, w którym żyjemy, było nam bardziej przyjazne. Przestrzeń jest bowiem jak ukryty program sterujący naszym postępowaniem. Jest to program, który niejednokrotnie tworzymy sami, decydując się mieszkać i pracować w konkretnym miejscu, obcować z danymi ludźmi czy aranżować w określony sposób wnętrza naszych domów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyć i działać we współczesnym świecie to korzystać z informacji. W stwierdzeniu tym zawiera się sens przeobrażeń społecznych, ekonomicznych, politycznych i edukacyjnych. Człowiek i organizacje uwikłane są w różnorodne procesy społeczne, poddane mnogości przetwarzania rozmaitych informacji. Jednym z kluczowych zagrożeń dla kształtowania i zapewniania bezpieczeństwa publicznego jest nierzetelna informacja. W książce Autorka skupia się na funkcjonowaniu informacji jako determinanty kształtowania bezpieczeństwa publicznego przez Policję. Klaudia Skelnik omawia problematykę znaczenia informacji, jej wpływu na kształtowanie bezpieczeństwa publicznego, rozpoznanie zagrożeń, popełnianych błędów oraz wyzwań, a także wskazuje kierunki zmian w zakresie zarządzania informacją. Do jej opracowania wykorzystano wywiady skategoryzowane, które umożliwiły skonfrontowanie teorii z praktyką, ustalenie stanu faktycznego oraz racjonalną interpretację określonych zagadnień. Eksperci wybrani do udziału w wywiadach to długoletni funkcjonariusze Policji, piastujący w większości stanowiska kierownicze. Sposób komunikowania organów policyjnych spotyka się często z krytyką. Zarzuca się im niezrozumiałość i hermetyczność, popadanie w rutynę i brak ładu. Zapomina się czasami, że społeczeństwo musi mieć poczucie jasności komunikatów oraz świadomość dbałości o informację ze strony Policji, ponieważ poprawia to zaufanie do instytucji publicznych. Należyte obchodzenie się z informacjami buduje również pozytywny wizerunek oraz autorytet Policji. Autorka wskazuje na możliwość wykorzystywania informacji i obiegu informacji dla kształtowania poczucia bezpieczeństwa przez obywateli we wszystkich domenach funkcjonowania podmiotów polityczno-społeczno-gospodarczych. Policja nieustannie powinna dążyć do poprawy wizerunku i uzyskania wzrostu zaufania, dostoso
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35/141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt / Monika Sławecka. - Bielsko-Biała : Pascal, 2021. - 238, [2] stron ; 21 cm.
Młody, stary, mniej lub bardziej wykształcony. Z dużego miasta albo małej wsi. Nastolatek z pobliskiego podwórka, uśmiechnięta pani przedszkolanka, troskliwy ojciec lub ukochana babcia. Internet wyzwala w nich najgorsze instynkty, a anonimowość daje poczucie bezkarności. Na odległość dokonują egzekucji – czasem bezmyślnie wyładowując frustrację, a czasem z rozmysłem niszcząc komuś życie. Monika Sławecka, autorka poruszających reportaży: "Balet, który niszczy", "Alkohol. Piekło kobiet" i "Porwania", rozmawia z ofiarami hejterów, które na własnej skórze przekonały się, jak okrutne potrafią być ich ataki. Są wśród nich celebryci, aktywiści, osoby znane i rozpoznawalne, ale też zwykli śmiertelnicy, na których miejscu mógłby się znaleźć każdy z nas. Gdzie leży cienka granica między krytyką a hejtem? O czym musimy pamiętać, by nie zostać internetowymi oprawcami? Co możemy zrobić, by chronić siebie i bliskich przed mową nienawiści?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język reklamy / Wacław Šmid. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 317 s. ; 24 cm.
Wyd. 1. pt.: Język reklamy w komunikacji medialnej.
Wszyscy jesteśmy komsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też często spotykamy się z reklamowymi apelami zachęcającymi do zakupu. Czy obecnie reklama ma taką siłę odziaływania , aby nas do czegoś zachęcić? [Z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Książka ta to kompendium podstawowej wiedzy z zakresu reklamy, brandingu i public relations. Autorka - specjalistka w dziedzinie nowych mediów - opisuje w niej swoje działania badawcze, skupiając się na nowych i wykorzystywanych obecnie narzędziach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 118)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczne Dziecko.)
(Bezpieczne Dziecko : komunikacja - rozwiązywanie konfliktów.)
Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu. Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia? Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować? Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i szczęśliwym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N-34G (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademickie Warsztaty Dziennikarskie)
Na książkę składają się teksty napisane przez praktyków i wykładowców akademickich. Tematem pierwszej części książki są współczesne nam obrazy i wydarzenia. Uwagę autorów przyciągnęła przedwyborcza ulotka w skrzynce pocztowej, graffiti na ulicznym murze, wizerunki księżnej Diany i Jana Pawła II na talerzykach, zegarkach i śliniaczkach. Okazji do rozważań dostarczają też ekscesy celebrytów, sceny przemocy i seksu w reklamach, zachowania polityków puszących się podczas konferencji prasowych. Wizualny aspekt komunikowania dostrzegalny jest zwłaszcza we współczesnej sytuacji nadmiaru przekazów medialnych. Skoro przekazy konkurują o naszą uwagę, zawsze łatwiej będzie zobaczyć, a dopiero potem ewentualnie przeczytać. Dobrze o tym wiedzą autorzy reklam, specjaliści public relations i redaktorzy popularnych pism. Wszyscy chcą wywrzeć wpływ na odbiorców, choć kierują się różnymi celami i używają różnych sposobów. Drga część książki zawiera rzeczowe spojrzenie na prawo do osobistego wizerunku. Teksty dotyczą zarówno prawa polskiego, jak też m.in. niemieckiego. Daje to możliwość porównań i ma bardzo praktyczne znaczenie: zarówno dla osób prywatnych, którym może się zdarzyć, że zostaną zaskoczone publicznym eksponowaniem swojego wizerunku w niekoniecznie korzystnym kontekście, jak i dla redaktorów i wydawców, którzy powinni liczyć się z koniecznością tłumaczenia się przed sądem ze swoich decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/160 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej